Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 10 maj 2008

Mina konstnärer

Helbild



Det är verkligen så himla häftigt när barn ritar och målar. Kan bli värsta konstverken. Nu kan man ju säga vad man vill om P´s val och tankar. Kanske lite väl mycket vapen för mammas smak. - MEN titta på uppbyggnaden och detaljrikedomen!

Teckningen



Detalj av teckningen


Han är för övrigt en sann konstnärssjäl. Han lever sig in i och verkar fram konstverken. Tittar förvirrat upp från sin teckningsvärld, när någon stör och kan sitta i timmar med ett "projekt". Har hänt att man tror att han sover, när man upptäckt att han sitter i sängen med en liten lampa tänt och jobbar med något påbörjat - "Vänta lite, jag ska bara göra klart..."


Har alltid tänkt att F var värst när det gäller den målande/ritande biten, men han har fått STARK konkurrens. Lillasyster kommer i storebrödernas fotspår, men använder likagärna kroppen, som pappret, som duk ;) T har aldrig varit en målarnas mästare, men är ju istället familjens dramatiker. På torsdag ska vi titta på hans framträdande i årets musik- och dramaföreställning. Han har inte yppat ett ord, men ryktet har nått mina öron att han gör ett soloframträdande. Jag ska inte sminka mig på tordag och kommer att ta med minst en rulle toapapper...


Inga kommentarer: