Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 19 augusti 2008

En ledig dag

I dag är skolan helt stängd. Inget fritids. Samma sak i går. Jag tog ledigt de här dagarna för längesedan. Skönt att avsluta sommarlovet tillsammans. Inspirerad av Maria_N körde jag lite EFIT, dagen till ära:


07:30 Jag är ensam vaken. R har precis cyklat till jobbet och jag dyker ner i soffan en stund.

08:30 Jag har rensat i hallen och ställt de återstående skorna på rad. Vilken skillnad! S blir alldeles exalterad och står och visar oss andra vad roligt det har "hänt", med hennes "kor". Man kanske borde städa lite oftare...

09:30 Kusin G kommer in genom dörren. Inte ska han behöva vara hemma ensam, när kusinerna är lediga!! Jag var en snäll "moster" och tryckte INTE upp kameran i ansiktet på honom, direkt i dörren. Alltså skulle det blivit en bild liknande den ovan och det blir ju onödigt.

10:30 Jag sitter lite vid datorn och läser väsentligheter på webben.


12:30 Sitter vi på kinarestaurangen i centrum. Det börjar lugnt och stilla, men grinig S vill varken sitta still, eller äta mat, så jag kan inte påstå att jag njuter direkt. Killarna tycker det var gott i alla fall. På vägen hem köper vi:


Som vi äter vid 14:30 (man måste ju snurra till det lite). Det var förresten felmärkt, så det var äppelmunkar i vaniljmunksasken.

13:30 Har jag fått hem den griniga snart-treåringen och finner mig själv se på friidrott i soffan (varför?- flyttar mig genast till datorn).

15:30 Har satt mig vid symaskinen. Efter lite surfande har jag kommit fram till varför den inte riktigt funkade - trasig nål. Nu går den som en klocka (eller som en symaskin;))

16:30 Väskan är klar (eller ja, nästan det ska till en knapp,men det har jag ingen)


17:30 G:s pappa och lillebror är här och hämtar honom och äter leverpastejmackor i det överfulla köket, för att orka gå en golfrunda.

18:30 Är vi på ICA Maxi. Jag har ingen tanke på att ta ett kort.


19:30 Hemma igen och packar upp det vi handlat. Fyra kassar. Var det verkligen storhandling för en storfamilj? Servetter fick vi med i alla fall.

20:30 Har äntligen fått S och P att landa i sängen. Sjunger "Byssan lull" och skriker "TYST" till resten av familjen, om vartannat. Konstigt nog somnar de tillslut (Soch P alltså, inte resten av familjen).

21:30 Sitter jag här och laddar in alla bilder och skriver text. Orkar inte med fler bilder. I morgon är det jobb igen och jag tänker krypa till sängs. GONATT!

4 kommentarer:

-Maria N- sa...

Visst är det kul. :)

Tack för titten. Mina barn blir också helt till sig när det städas här. De har alrig sett nå´t liknande, liksom ;)

Orchid sa...

Kul att få se litet nya bilder hemifrån er. Har ni köpt en ny kamera? Jag har längtat SÅ efter bilder på er! Kram!

Dammråttan sa...

Ingen ny kamera. Har tagit med mobilen, de flesta (syns inte det?)

Sus sa...

Hehe!
Vilken effektiv dag.
Kul rundtur =)