Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 27 augusti 2008

Humor på jobbet

En förutsättning för att trivas på jobbet, tycker jag är att man har kul tillsammans med jobbarkompisarna. Inte så att man måste gå omkring och gapskratta hela tiden, men ett visst mått av humor i vardagen är ändå ett välbehövligt inslag. Jag tror att det finns olika humor på olika jobb och mellan olika människor. Jag och I skrattar tex mycket åt olika felsyftningar i olika sammanhang (hon skulle tex älska uttalandet om vägarna som blir längre för att man inte får köra bil så fort). Försöker komma på något mer typiskt Systembolaget, men kommer inte på något just nu. Även på ett av ortens kyrkliga samfund verkar de ha humor. Häromdagen var det en kvinna och en man inne för att köpa en viss vara till nattvarden.
Kvinnan packade i varorna i kassarna och sa: "Du som är stark, kan väl bära". När de försvann ut genom dörrarna hörde jag mannen:
"Jaa, här går man och bär på Jesu lidande".
DET är humor på jobbet!!!

Vad skämtar man om på DITT jobb?

3 kommentarer:

Ruccola sa...

Eftersom jag jobbar med datafolk hela dagarna blir det mycket nördhumor. Svårt att beskriva för utomstående :) Men roligt har vi!

Anonym sa...

Humor är A och O verkligen.
hmmm vi skrattar allt som oftast på mitt jobb och det underlättar verkligen. Sjuk humor är mer än uppskattat...

Journalgrodor:
Besvär med höger fot, tidigare amputerad på grund av ett sår.

Besöksorsak: Obehag i vänster höft när hon går och maler i vänster knä.

Bihålor spolade 5-600 ggr..

Blåsdjur på hjärtat.

Blöder ibland ifrån vänster näsa.

-Maria N- sa...

Utan humor, inget humör ;) På mitt jobb skämtar vi om allt. Fast mest oss själva, för vi fattar ju hur väsensfrämmande vi är för våra elever :p