Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 11 november 2008

Ut ur garderoben

I dag har jag varit på ett fantastiskt ställe som heter Wig Lounge och träffat magikern Malena. Hon förvandlade både min dag och mig med sina flinka fingrar. Ni förstår; att få sitta helt för sig själv, utan barn, eller något annat "måste" omkring sig och bara bli bortskämd. Det var helt UNDERBART! Först klippte hon av lite av mitt långa hår, för att slippa färga allt. Sedan satte hon i färgen (man förstår ju varför det blir så mycket bättre på salong, när man ser hur noga det görs). Medan färgen verkade blev jag serverad cafelatte och en chokladbit:


När färgen suttit klart fick jag följa med ner i källaren till ett mörkt rum, med tända ljus och finstämd musik och sätta mig en stol för att skölja ur håret. Jag blir i bland tvättad i håret hos frisören. Då hänger man upp nackkotan på en hård kant och hoppas på att det är över snart. Glöm det! Här var det skönt även för nacken och när man satt sig så hissades fötterna upp i en bekväm ställning! Sedan tvättade hon noga och avslutade med en stunds huvudmassage. Förstår ni att jag var i himmelriket? Jag ville ju inte gå upp därifrån. Men det var jag ju såklart tvungen till. Sen klippte hon mig. Jag hade lovat svägerskan L att lita på Malena och det gjorde jag. Brukar ju inte visa upp mig själv på bild (är inte så förtjust i det) men det var så kul med före och efter bilderna hon tog åt mig. Så här är jag:




Före och efter













TACK till alla er, som var med om att ge mig den här presenten!!

Efter klippningen promenerade jag ner mot city. Hann in på NK, för att leta 40-årspresent till på lördag. Hittade ingenting. Gick till Zaras, eftersom jag fått presentkort där. Hann precis fascineras av hur mycket fint det finns och känna mig som en riktig shoppingmänniska där jag gick med min nya fina frisyr och faktiskt möjlighet att köpa något av allt det där fina. Då ringde telefonen och raderade ut hela bilden av glamourshoppare "ritsch". "Hej det är E på förskolan. S bara gråter och säger att hon har ont i magen". Bara att knata iväg mot tåget i stället och så blev det inget mer den dagen. Fluktade snabbt in på Indiska och köpte en sjal. Fick ett visst sug efter att återuppta mitt shoppande snart igen, kan jag säga. Det verkar vara min stil på kläder just nu. Vem väckte den björnen, som sov så gott...
Väl på dagis verkade det inte vara så farligt. S hade bajsat ganska hårt och kanske var det därför? Lite hängig verkar hon dock och lite varm, så nu stannar jag hemma i morgon med henne.

6 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

snyggt! Jag brukar tycka att det känns så otroligt skönt att få den där lilla förnyelsen som en hårklippning och färgning kan ge. Man blir så pigg av att bli ompysslad en liten stund. :)

Anonym sa...

Vad fint det blev!
Och vad välgörande med en stund av egen tid.
Hoppas du har en pigg liten S i morgon.
Sköt om er !

Orchid sa...

Så fin du blev!!! (Fy så fräckt att tycka det!) Du var ju fin innan också! Fast du vet väl hur mammor är? Kanske var det riktigt skönt att bli bortskämd en stund? Varför inte? Njut av det!

Anonym sa...

Tjuuuuuusigt:D Det var dig väl unt att få lite glamour i vardagen!
Hoppas att S kryar på sig!

Anonym sa...

Vilken förändring.
som en veckotidning före och efter. men å andra sidan är du lika snygg innan som efter.

Editor sa...

Hej! Vad fin du blev. Kul att se före-och efter-bild :)

Hittade till dig via en föräldra-site. Kul att känna igen sig.