Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 19 mars 2008

"Det finns mirakel...

...och för mej e de faktiskt du" sjöng T med helt oigenkännelig tonart i morse till frukost. Inte en av de sånger jag trodde han fastnat för, men den är "SÅÅÅÅ bra!" - slut citat.

Dagen har fortsatt i schlagerns tecken. På jobbet var I äntligen tillbaka, efter en långhelg i norr. Förra veckan var tom, utan årets schlagerskiva, men i dag kom den. En del låtar hade man verkligen lyckats gömma i glömskans förbarmande vrår, men andra var kära återseenden och de övriga lär man väl tyvärr vänja sig vid.

På kvällen nämnde jag för T att skivan fanns på mitt jobb. "Å, då ska jag lyssna på..." , just det, jag kan ju inte höra den, på ditt jobb..." Men så var fotbollen inställd och T följde mig till ICA och hittade:


På vägen hem diskuterade vi mirakel i bilen. T trodde det var något farligt och jag fick förklara att det faktiskt var något man inte hade förväntat sig i livet, eller att något var så bra att man bara inte kan tro att det är sant.

Vi spenderade kvällen i köket, lyssnandes på utvalda favoriter. Han gjorde matteläxan och jag sydde och fixade klart påskpresenten till långfredagen:








1 kommentar:

Anonym sa...

Men vilken talang du är!!! Vad du är duktig på att sy! :)
Känner igen det där med m- festivalslyssnandet..här pratar de om att Nordman sjunger om en häxa:)
Jag har ledsnat på repiga cd-skivor efter en vecka så jag har bränt den i ett varsitt ex åt de som vill ha den:)så den snurrar i fyra olika rum nu...:)
Ha det gott!