Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 5 mars 2008

Inspirerad!

R kom hem på lunch, jag gjorde favorit-
rätten: Kycklingfilé med klyftpotatis
vitlökssås och ajvar.


Vet inte om det är att jag mår bättre, eller om en tur på gymmet gjorde susen. I dag har jag i alla fall energi. Har tredubbla pass i tvättstugan och tvättar igenom all samlad tvätt + ungarnas lakan, samt sofföverdrag och kuddar. Ska väl inte ropa hej än. Jag är långt ifrån klar med att få upp allt och efteråt ska jag promenera med T till fotbollen. R har bilen ikväll. Utbildning med Solvallabesök. Synd han inte mår så bra, men Solvalla kan han ju inte hoppa över ;)

Åter till tvättstugan. Det är nåt visst med att tvätta igenom en MASSA tvätt samtidigt. Tillfredsställande på något sätt. Och S är så mysig att ha med i tvättstugan. Nästan lika mysig som T var på sin tid. Men han är svår att klå med sin entusiasm. Inte ens två när han stod där med sitt allvar och ropade "Tack mamma" för att man lade sådant i "hans" vagn, som han fick lägga in i torktumlaren. P har också haft sin tvättstugeperiod. F har väl varit med någon gång, för att han uppfattat att det var något som de andra gillade, men insåg aldrig tjusningen på riktigt.

Men Ts tvättstugeperiod, den var något visst. Vid fyra hade han kunnat lära upp vem som helst i vilka knappar man skulle trycka på och hur man sorterar tvätten. Han hänger med nu med ibland och nu har han kommit till att vika och kan hjälpa till på riktigt. Men S, hon är kvar i det där pulstadiet - när man kan ge en liten uppgift. Som att lägga saker i torktumlaren. Men det är bäst man håller koll! För helt plötsligt plockar hon ur igen, eller lägger smutsigt bland rent.
Jag skulle inte alls gilla tvättstugan lika mycket, om det inte vore för mina ungar. Man hoppas ju att deras kärlek till tvättstugor sitter kvar när de blir äldre.

Inga kommentarer: