Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 15 april 2008

Lugn och ro

I dag har jag både P och S hemma. Det är S´lediga dag och P är ju fortfarande sjuk. De luttrade föräldrarna tänkte till på ICA och hyrde två barnfilmer. Den inte lika luttrade (tydligen) modern lät barnen titta på den ena redan i går kväll. P ville se den i dag igen. S satt där hon med -LUGN OCH RO!

Jag tog en kopp kaffe och ringde en kompis. Lite löst hade jag sagt att jag skulle höra av mig, när jag var ledig nästa gång. Tänkte mig en stunds trevligt prat. Det fick vi också. Ganska länge faktiskt.

Tills P kom inspringande och ropade "Mamma, kom och se vad S gör" In i vardagsrummet: S hade fått tag i en "duttpenna" och duttade för full maskin sig själv och den avlagda bingolotten hon fått tag i. Inte så farligt, men jag klev fram för att separera dem åt i alla fall. Splatsch! Stod plötsligt i något blött. "Det är blött där", sa P i precis samma ögonblick, som jag klev. Jag var lite förvirrad "BLÖTT?" En polett klirrade ner. S hade ingen blöja, efter byte tidigare. Just nu är hon inne i en vägra potta/toa-period = ganska dumt att låta henne springa utan. "Jag vet att det är blött, för jag klev i det", sa P och jag insåg att HELA vardagsrumsgolvet var fullt med blöta kiss-spår. "Eh, jag måste nog sluta prata nu, vi hörs". Nåja, jag HADE ju faktiskt funderat på att skura där i alla fall och nu blev jag ju tvungen - TACK!
I kväll har jag det stora nöjet att räkna vinflaskor. Vi diskuterade det, jag och min kompis som jag ringde. Vad olika det kan vara, olika tider i livet, vad man kan tycka är "kul". I dag är det inplanerat inventering på mitt jobb. Jag skulle ha jobbat hela dagen, tack vare det, om inte P blivit sjuk. Hela dagen, eftersom det är lite löjligt att bara komma på kvällen. Nu har jag varit så mycket hemma att jag i stället utropade "JAG KOMMER TILL INVENTERINGEN", när jag pratade med min chef i går. Helt plötsligt ter sig inventering som något VÄLDIGT trevligt! Jag får ju träffa folk i alla fall och risken är väl att de får be mig vara tyst ;)

Inga kommentarer: