Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 29 januari 2011

Gräsänka

S och P, som alltid sover i egna sängar annars, har tagit pappas plats. S är så närhetssugen på natten, men jag har tur, för hon väljer P och jag har mer än halva sängen för mig själv.

Maken är i Paris* för att kolla höga torn och springande hästar. Jag är hemma med barnen. Förutom att det är sabla trist att hitta på middagsmat, så har vid det riktigt bra. Fyra dagar är lagom mycket för att man ska längta efter varandra, men ändå inte så mycket att det blir jobbigt. Det är bra att längta, man uppskattar vad man har då.
Första eftermiddagen grät S stora teatraliska krokodiltårar och tjöt att "PAAAAPPAAAA ÄR BORTA", men det har lagt sig nu. Hon var trött och hade slagit sig på dagis och allt var nog lite jobbigt.
Det är skönt att se hur stora barnen blivit och att man faktiskt klarar sig, även logistiskt, med jobb och dagis mm, om det kniper. F hämtade S på dagis och P som skulle på kalas, fick åka med en snäll granne. Jag skulle hämta från kalaset, men den snälla grannens barn vågade inte riktigt åka med mig, så jag behövde inte hämta heller. Fick ett sms (som jag höll på att missa) att jag skulle hälla upp ett glas vin istället, så skulle sonen levereras vid dörren. Vad det finns gulliga människor, om man bara vågar fråga om hjälp.

Jag bytte ju helg och jobbade förra istället, så nu har vi en hel lång härlig helg tillsammans, jag och barnen. Idag tänkte jag först att vi skulle städa lite och sen får vi se vad som händer. Till kvällen är räkfrossa planerad och inte en sportsändning är tillåten på TV:n.
* Han har kameran och min laptop med och har bloggat många fina bilder om ni klickar på länken

2 kommentarer:

Mary sa...

Syskon kärlek på den bilden:) Jag och min syster sov bara så nära när vi var på husvagnssemester och då skavfötters. Jag anklagade henne för att sparkas med tånaglarna och hon mig för att stälja hennes täcke:)
Ska kolla din makes mobilblogg, men måste säga att det är ganska trevligt att vara i sverige denna soliga dag som ligger runt nollsträcket. Lite så man får vårkänslor!

Jenny sa...

Visst är det härligt när man inser att man klarar av allting själv och att det faktiskt blir lättare och lättare.
Kram!