Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 1 januari 2011

Nyårskvällen:

Nyårsaftons kväll blev mysig, men seg. Jag var trött, men P:s önskan att se alla fyrverkerier var starkare. Hade det inte varit för honom hade jag struntat i allt vad tolvslag heter och krupit till sängs långt tidigare. Med tanke på att S febersomnade i fåtöljen redan före middagen hade det nog varit en klok åtgärd, men man kan ju inte alltid vara klok.
S sov, men vaknade till en massa eländiga gånger, med snor som rann och feber som härjade hennes drömmar. Jag gav febernedsättande och torkade snor och vid tolvslaget sov hon som en stock, trots bomber precis utanför fönstret. Ända till klockan sex på morgonen sov hon, utan avbrott. Lite tidigt för mig, med tanke på att jag kommit i säng vid ett, men skönt ändå att det var utan avbrott.

Kvällen i bilder:

"Nej Mamma, jag vill inte gå och lägga mig, jag ska vara vaken...zzzz..."

P dukade nyårsbordet för fyra. Han skalade även räkorna till förrätten. Vi tänkte först inte ha förrätt, utan bara räkmys, men han kunde inte vänta så länge.

Lite senare på kvällen blev det räkfrossa på riktigt. Ingen annan ville ha, så jag och P fick verkligen vårt lystmäte.

Le Grand finale! P var överlycklig över tolvslaget, tog kort på kort, som mest blev svart. Vi skålade i Peach (vi hade köpt bubbel till oss vuxna, men ingen av oss var sugna). Tonåringen var med i fem minuter och sa skål, men kröp in i sin håla igen.

"JAG FÅNGADE DEN , JAG FÅNGADE DEN!!!" skrek P överlyckligt över bilden ovan.

Det var inte så mycket raketer som vanligt, vilket jag tyckte var rätt skönt. Kan ha berott på det ymniga snöfallet som föll, men en del var det i alla fall (R tog denna bild och den nedan).

Vy över gatan, med fyrverkeriskjutare och publik på andra sidan.

1 kommentar:

Jenny sa...

Mysigt att bara ha en lugn kväll hemma, trots nyår. Hoppas att S kryar på sig och snart mår bra.

Kram!