Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 12 januari 2011

Tisdag:

Spex-tjejen

Den lediga dagen kom och försvann. Jag och S hade vår egen lilla julgransplundring. Det har ju varit VÄLDIGT dramatiskt kring försvinnandet av denna julgran, men jag har lobbat för den här dagen rejält och när man fick vara delaktig i demolerandet, så gick det relativt smärtfritt och var riktigt trevligt till och med.
Var rätt trött och seg, men tog tillslut tag i mig själv och gjorde lite mer än att bara slänga ut granen och fick slutligen ett relativt välstädat hem.
När jag hade kommit så långt, hade S fastnat framför datorn. Bolibompas hemsida är lätt vanebildande för en femåring. Det var näst intill omöjligt att få ett smärtfritt avslut, speciellt som P kom hem, precis som jag hade fått henne att förstå att vi skulle gå och möta honom. MEN så fick jag kontakt med C och bestämde träff med henne och R&R och plötsligt var det inte alls svårt att varken stänga av datorn, eller att få på sig ytterkläderna.
Vi gick och mötte dem utanför deras dagis och tog sedan en promenad till stora parken, där barnen röjde runt och vi fick prata en stund. Stor-R och S smög iväg, när de fattade att vi skulle in, men jag hittade dem i snön under en bänk:


Busungar

På kvällen tänkte vi oss ner i gymmet, jag och R - SJÄLVA. Det gick ju bra. Men det var rätt mysigt faktiskt:


Det är så skönt att vi har tagit tag i gymmandet. Min nacke säger tack så mycket och har man lite tur så blir man lite smidigare överallt på kuppen.
Livet i övrigt är saaaakta. Januari på jobbet är seeeeegt. Men vi hinner ju få det snyggt och uppdatera oss om varandras privatliv på ett helt annat sätt än i december. Jobbarkompisen A ska plugga i vår. Han kommer att vara saknad, men det är så rätt att jag knappt kan skriva det en gång. Dessutom kommer han ju på mina lördagar, så helt försvinner han ju inte.

2 kommentarer:

Mary sa...

Kul att du tittade in på min blogg:)

S ser alltid så full i liv ut på bilderna och verkar så kreativ! hoppas hon mår bättre sen medicinkuren. Vi har också städat bort julen kommer sakna stjärnorna i fösntren de lyste så fint. Det är alltid med ett blandat vemod man städar i januari, men ack så skönt att ändå städa undan allt:)

Jenny sa...

Lediga dagar har en tendens att gå fortare än man skulle önska. Ni verkar ha det rätt mysigt i erat gym iaf :)
Kram!