Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 2 juni 2011

En bra dag.

En miniostbricka i väntan på maten

I dag är min lediga torsdag, eftersom jag jobbar lördag. Inget speciellt för mig alltså, att jobbet var stängt. Det speciella var ju att alla andra också var lediga. Men (ja MEN, min egna lediga torsdag uppskattas av MIG) jag har haft en underbar dag. Vi startade alltså, jag och maken, med en skön morgonpromenad. Sen var han lite hetsig och ledighetspigg och ville en massa saker, som innefattade heldagar på stan och annat energislukande. Själv var jag lite "laid back" och avståndstagande. Det är som sagt min lediga torsdag inför min jobbhelg och imorgon är både en extra lång dag och lär vara rätt stressig. Jag behövde helt enkelt samla energi, inte slösa.
Jag sa att jag kunde ge med mig om jag fick hänga i soffan ett tag, men soffslöandet blev längre än tänkt och det var faktiskt inte ens mitt fel och plötsligt blev det parkhäng istället. Helt enkelt underbart med massor av folk, barn som lekte och vuxna som fikade och det var MYCKET bättre och trevligare (tyckte jag). Sent in och börja laga mat, så nu väntar vi på att den ska bli klar. Men vad gör det. Alla utom jag ska ju vara lediga i morgon. Maken ska iofs köa på en verkstad med bilen så tidigt som möjligt, men det tycker han är okej, bara vi får en fungerande bil.
Vi har förresten två extra barn, som ska sova kvar. Med vår F blir de, de tre F:en. De har fått restriktioner vad gäller att vara uppe och att de kan bli väckta i morgon bitti.
Måste förresten vara rekord idag, för jag har inte tagit en enda bild med mobilen. Fick bli en bild på ostbrickan i stället.

1 kommentar:

Jenny sa...

Det är skönt att bara kunna ta det lugnt på lediga dagar också :)

Kram!