Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 13 juni 2011

Partyhelg



Kommer ett sånt där hysteriskt långt inlägg med alldeles för mycket bilder. Jag hade ännu fler som jag ville ha med, men har ändå tagit bort massor. Men vad gör man när man har haft en underbar helg och egentligen vill visa ALLT?


Vad är det som varit så trevligt då? Jo det är poolparty med tjocka släkten från min biologiska mammas sida (En mormor, två mostrar med män, samt åtta kusiner med respektive och barn på de flesta håll). Min ena moster har gjort till tradition att bjuda in hela den sidan av släkten, en av de första helgerna i juni varje år. En mycket uppskattad och trevlig tradition.

Vi startade hemifrån ganska tidigt på morgonen för att vi ville hinna med Cloettafabriken i Ljungsbro. Där hade de dock missat att pingst inte längre är röd dag, så det var stängt. Vi passade dock på att äta lunch på vårt gamla favorithak, samt titta på slussarna i Berg (eller det sista gjorde bara R och S, vi andra var så mätt-trötta efter lunchen att vi satt kvar i bilen).


Nåja, för att inte göra inlägget ännu längre får jag väl lov att minimera texten och ge bilderna mer plats.:


Hungriga, på väg till pizzerian/kebabhaket i Ljungsbro.


S kollar slussöppning och folkdansgille i Berg.



Ett besök på kyrkogården, där min biologiska mamma ligger, hann vi också med. Där var alla så fulla i spring, att vi strax satte oss i bilen igen, för att fara vidare till poolpartyt.




P håller still sin springiga syster.



ÄNTLIGEN! Poolbad. S badade tills hon blev blå (vilket hon blir ganska lätt iofs).






N

lill- S


Jag och mina mostrar.

Kusin F


Fullt ös i poolen.


Festens värd, mitt i ett dyk.


Jag och min biologiska mormor.


P, en försiktig man, men det har lossnat massor med simningen, tack vare alla lektioner.


J (ena mosterns man).


S, var som sagt ett riktigt blötdjur.



Min kusin S, med dotter.


Dykuppvisning...


Minstingen A. är snart ett år.


Här i pappas trygga famn (mamma H, som är min kusin, var på möhippa).


Söta lill-S gillade chips.


H i luften


Alla hade kaxiga barn, som plumsade i vattnet, som sälar, utom jag, med mina tre försiktiga och en T, som hoppade rätt friskt iofs:




F badade precis när vi kom, men sen var han nöjd med att titta på alla andra tokstollar.


Syskonkärlek.


S pausar och äter lite mat, i torra kläder.



Plötsligt öppnade sig himlen och regnet ÖSTE ned.


Man KAN bada när det regnar också. Bästa att gömma sig under trampolinen så man inte blir blöt.

De mindre barnen byggde sig en koja av paraplyer. Kreativiteten var det inget fel på.


S hade sina pennor med isg och hade plötsligt fått igång värsta rithörnan med alla barn.




L och S. Sysslingar och nästan exakt lika gamla. Brukar alltid finna varandra till slut, om vi bara stannar kvar.

Värdparet L och A.


I en paus i regnandet passade barnen på att ta ett nattdopp i poolen.




När flera familjer hade åkt hem, samlades vi på altanen under taket. Drack upp det sista vinet och åt nattmacka och drack te, medan de yngsta somnade där de satt.




Morgonen därpå lyste solen igen. Vi startade dagen med ett dopp i poolen jag, R, S och P (de två andra sov). Sen blev det frukost, innan vi åkte hemåt.



När T också ville bada, hakade S och P på igen.


Sen var det som sagt dags att åka hem till verkligheten igen. Med en massa härliga minnen och skratt i bagaget och en förhoppning om att träffas nästa år igen.

1 kommentar:

Jenny sa...

Åhh, vad mysigt ni verkar ha haft det. En sån helg är bra att ta fram när regnet öser ner och det är kallt som sjutton.

Kram!