Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 3 juni 2011

Godkänt

S har vuxit typ en decimeter på ett år. Följaktligen passar inte fjolårets baddräkt. Det där med baddräkt är en följetong varenda år. Jag blir aldrig nöjd. Antingen är det en massa bjäfs och volanger på, eller så är det tvådelad bikini med bh - vilket jag inte tycker en femåring behöver. I år gav jag med mig. Hellre två delar än bjäfs helt enkelt. Baddräkterna som finns är så krångliga att man knappt får dem på sig och badshorts vill hon inte ha, för då säger folk att hon är en pojke. Jag var inne på att gömma överdelen innan hon fick den, men det glömde jag och hon blev SÅ glad över denna "baddräkt" att det är värt det:
"Å, mamma vad den är fin, man kan faktiskt ha den på fest!"
Sen har hon dansat framför "Så ska det låta" en lång stund. Och visst är det mer en topp, än en bh? Jag tycker hon är fin i alla fall.

5 kommentarer:

Carola m 8 sa...

Den där är ju kanonfin!!! Jag ogillar åxå BH till små, dels för sakens skull och sen så sitter den ju inte som den ska utan åker runt och krånglar, men mest för att jag tycker det är skitfult och töntigt ;)
En sån där är ju helt godkänd, och nåt mina ungar har åxå :) Tycker den var väldigt söt öht, vart hittade du den???

Dammråttan sa...

Jag hittade den faktiskt på Lindex. Kul att du också gillade den!

Carola sa...

Lindex är bra:) Ska kolla om nån av mina tjejer behöver en:)

Jenny sa...

Den var jättefin. Men även jag är emot överdelar till småtjejer, jag vägrar. S har ett par typ bikinibyxor och en barbapappanaddräkt som faktiskt är superfin utan volanger och skräp :)

Kram!

Jenny sa...

Den var jättefin. Men även jag är emot överdelar till småtjejer, jag vägrar. S har ett par typ bikinibyxor och en barbapappanaddräkt som faktiskt är superfin utan volanger och skräp :)

Kram!