Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 10 juni 2011

Veckan som gick

"Sommar"


Konstnär S



Veckan som gick har varit som avslutningsveckor brukar vara - fullproppad, rätt stressig, men ganska så trevlig. Jag vill absolut inte på något vis gnälla, men just denna vecka känns oftast de fyra barnen som något fler. Kanske har vi hamnat i ovanligt energiska skolor/förskolor, eller så berör sånt här inte andra och det är bara vi som hamnar på knäna?

Veckan får i alla fall sammanfattas i de bilder jag hade i mobilen:


"Bra kvinna reder sig själv".


S på väg upp till sin lilla smyckesbyrå. Den har numera fått en ny plats, för det kändes lite vanskligt.


"Kajsa Kavat?"


Nä, det är S på väg till avslutningslunchen på förskolan. "Pojkarna ska ta på sig finkläder och flickorna klänningar" var sammanfattningen. S letade och letade och valde tillslut, inte helt otippat, sin favoritklänning.


"Stor och liten"S förklarar sin största storebror sin kärlek med ett "F jag äääälskar dig", medan han mest muttrar, men ändå inte protesterar så där alldeles väldigt mycket. Här ska han på en av veckans alla utflykter med matsäck.


"Lunch på balkongen"


Min och S lediga tisdag. En av de sista vi har tillsammans. Den var ovanligt full av måsten, men vi hann njuta lite med. Sommartallrik till lunch. Sallad funkar bra, bara man inte blandar ihop den.

Sen var det inte fler bilder från veckan. Dagen idag - avslutningsdagen - får ett eget inlägg. Min lilla laptop har kastat in handduken efter två års troget användande, så det är inte lika enkelt att blogga längre (jag körde bluetooth med bilderna till den, det går inte på den stora datorn).

1 kommentar:

Jenny sa...

Världens finaste sommarteckning!

Kram!