Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 24 september 2008

Det händer grejjer

Inte bara det att den yngste sonen i huset fyller hela sju år i morgon (och har suttit här och gråtit floder för att han trodde att hans kompisar skulle vara med imorgon och äta kinamat, som han beställt. Han hade en lång utläggning om J som inte visste om han gillade det, innan jag fattade vad han pratade om och så kom alltså störtfloden, när jag förklarade att imorgon skulle det inte vara några kompisar med. Nu har vi bestämt att kalaset blir en lunch med fyra kompisar och kinamat, fast om två veckor. Inte i morgon - när jag förövrigt jobbar till halv åtta, så det skulle blivit lite körigt. Det blev han nöjd med).
Mer är att vi hux flux kommit fram till att äldste sonen ska få fara till USA. Helt ensam. (Hoppas inga äldre släktingar sätter kaffet i vrångstrupen och får hjärtattack nu.) Han kommer att ha ledsagare (flygvärdinnorna) och bli upphämtad direkt på flygplatsen av bäste kompisen M och hans pappa. Vi ville åka allihop, eller några, men det har vi inte råd med, så det här blir lösningen. Biljetterna är inte beställda än, så det är ju inte riktigt klart, men vi har sagt ja och det är egentligen bara det praktiska kvar.

Den blivande sjuåringen sover förövrigt numera gott i sin säng. I morgon väntar sång och en massa paket. Detta trots att han tror att han inga mer ska få. Han fick nämligen en i förskott häromdagen. En bionicle för 50:- på ÖB. Jag var noga med att betona att det var en förskottspresent, för jag brukar inte köpa saker till ett av barnen så där bara. "Men du kanske får något mer", sa jag "Men mamma, det behövs ju inte, jag får ju av andra". "Jo, men nåt paket från pappa och mig blir det nog" sa jag "Å, men ingenting så här stort, kanske en sån där osynlighetspenna, ", sa den lilla godingen. Osynlighetspenna blir det - fast av bröderna och jag har köpt tre megabloksgubbar - typ bionicle fast de lyser (hoppas de faller i smaken) och en hel del kläder, som jag tror han kommer att gilla. När man är minst får man ju annars bara ärva. Vi hade annars tänkt köpa en cykel på Blocket, men har inte hittat någon bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, små 7 åringar är väl bara för mysiga!
Så nöjda för så lite.
Hoppas hans kompiskalas blir precis så fantastiskt som han vill!

Jag har två sånadär 7 åringar själv, det stort att bli 7 !

Sus sa...

Grattis till lille sonen OCH till den större. Ensam till USA, WOW!

Anonym sa...

WOW! Ensam till USA. Duktig och modig 13-åring ni har. Vår skulle aldrig åka ensam, aldrig.... :)

Och så ett stort GRATTIS till nyblivna 7-åringen!