Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 28 september 2008

Ölmässa

Det blev en riktigt bra dag i går. Ölmässan var väl sådär. Alltså själva mässan är ju suverän, men det är helt värdelöst att gå en lördag precis efter löning. Om man inte vill svettas och trängas och inte ens kunna känna vad man smakar förstås. Att PRATA med utställarna/säljarna kan man ju bara drömma om. Men jag provade några olika sorter i alla fall, några rätt mediokra (eller var jag bara stressad?) och några guldkorn. Mitt arbete förbjuder mig dock att uttala mig så här öppet om mina åsikter, så ni slipper mina rescensioner.
Något jag kan rescensera är dock mässbesökare. Jättekul med så mycket blandat folk, som tycker att det är kul med öl. En del mer än andra och verkligen på olika sätt. Jag blir mest fascinerad/förundrad över dem som stått i den kilometerlånga kön, betalat 190:- i inträde och sedan dyker rakt ner i coronadisken, eller dricker sig fulla på stora stark. (En del såg verkligen mest radiostyrda ut.)
Själv körde jag taktiken att jag gick runt och kollade innan. Upplägget var ungefär detsamma som tidigare år, så det gick rätt snabbt. Sedan tog jag ett ställe i taget, fick mitt smakprov och sen ut i korridoren, där jag avsmakade den - dök in igen för nästa och så ut. Inne i själva mässhallen var det knökfullt.
Jag skulle träffa R:s syster och sambo där. För det första så lyckades de ta fel buss och hamnade i Nacka Forum. När de sen väl kom var kön nästan ner till vattnet, så de gav upp och gick ner till Yachtklubben i stället. Jag bestämde mig för att ge upp jag med och gjorde dem sällskap. Innan dess hann jag prata med ett gäng riktiga ölnördar från Skutskär, så mitt besök blev fulländat ändå.



Yachtklubben - svåger och svägerska syns bakifrån
Efter Yachtklubben tog vi bergbanan upp och det kommunala hem. Där mötte vi upp med R på den lokala puben, för middag och en guiness. När R gick hem med pizza till barnen, blev jag kvar med grannen. Min dag helt enkelt.
I dag tänkte vi oss ut i skogen. Solen skiner och alla är (än så länge) på bra humör.
S har lärt sig sin första mening på engelska: "I kill You". Ibland är det inte så bra med brorsor inspirerade av Youtubefilmer
.

Inga kommentarer: