Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 17 september 2008

UTMANING!

Eller "Vad du har i väskan, avslöjar ditt rätta jag - del 2" Kan även ingå under "Ocensurerat del 2" . Utmaningen består (naturligtvis) i att ni ska - helt oförberett - tömma ut innehållet ur er väska/ryggsäck/fickor, det ni använder varje dag helt enkelt och visa upp vad ni har. Skriv gärna en kommentar och länka, så jag får titta. Här kommer min väska:

1. Nycklar (fast varför de ligger där vet jag inte, den enda som behövs, har jag tagit bort och givit till T.

2. Vitaminer

3. "Bra ha necessär", innehåller tex plåster, blodstoppare och ett gammalt läppstift (!)

4. Bricanyl

5. En otrolig mängd kuponger, överraskande nog aktuella (är det ett ålderstecken att man har kuponger, eller är det bara för att jag är gift med den man jag är? Kupongmannen även kallade, eller streck-kodmannen. Men jag ska inte håna honom, han vann ju en fantastisk mobil på sin ihärdighet och vi har ju även fått både grill och toaster, tack vare hans samlande. Själv sparar jag mest kläd- och matkuponger)

6. Rennie - magkatarr är mitt andranamn.

7. Almanacka + pennor (oumbärligt, men jag är sååå dålig på att använda dem, använder mest familjekalendern på väggen i köket, den klarar vi oss inte utan).

8. Kvitton - resten i plånboken (mer än pengar tyvärr, fast jag har varit ganska bra på att rensa, sedan jag fick en mindre plånbok)

9. S medicinpåse. Det här är dubletten som ska till dagis, menjag har använt den så länge.

10. P:s armband som han fick av faster L i somras (hrm, jag VET jag rensar inte väskan så ofta)

11. Ska stå på blöja och servetter. Men snart har man inget blöjbarn mer. Hon har börjat uppskatta pottan (EUREKA! Det har inget av mina andra barn gjort, någon gång ska väl den investeringen löna sig också).

12. Näsdukar

13. En viktig anteckning . Någons telefonnummer och en tid. Synd att jag inte kommer ihåg vem och varför.

14. Plånbok.

15. En till neccesär ( de kommer från P som bodde i Kina i MÅNGA år - ni vet hon med mitt underbara halsband. Ingic i en serie om fem neccesärer i olika storlekar. Väldigt användbara) I den har jag nyckelbricka och jobbnyckel.

16. Visar den söta katten, som jag fick av barnen när jag fyllde 40. Påminner mig varje dag om mina godingar!

KOM IGEN NU VISA VAD NI HAR!

2 kommentarer:

Orchid sa...

På min blogg finns nu bild på vad jag har i min lilla ryggsäck. Efter att ha röjt hemma nästan hela sommaren har även ryggsäcken fått sig en omgång! Kram, lilla Dammråtta!

Anonym sa...

Åh vad roligt!!!
Jag tror jag måste visa min väska..? Återkommer!!