Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 21 september 2008

Hemgjort

Systerdotter M-a har önskat sig häxkläder/halloweenutstyrsel i födelsedagspresent. Leksaksaffärerna har tydligen en liten snäv tidsram vad gäller just halloweenkläder. - De säljs inte just nu. Julpynt kan man börja med till midsommar, men häxa kan man tydligen bara vara en liten, liten del av året och det är inte nu (var tog Harry Potter-febern vägen?) I vilket fall som helst så var goda råd dyra och vad gör man då som en god moster? Jo, man fixar en egen. Eftersom jag inte är någon lysande klädsömmerska så köpte jag en svart tröja, som jag modifierat något (typ lagt till lite kjol på = nederdelen på mitt linne). Har farit runt på ALLA ställen i soknen, för att leta detaljer. Inte hittade jag mycket, men en döskalle (en knapp) och en egentillverkad orm, blev det i alla fall. Jag har provat den på T, men fick inte ta kort. Den såg absolut bättre ut på,som tur var. Det medföljer ca 30 klingande armringar och en häxnäsa. Manteln går att dra upp över huvudet. Hoppas hon blir nöjd.







3 kommentarer:

Orchid sa...

Strålande!!! Ser jättebra ut!!!

Anonym sa...

Snyggt!:)

Mamman på väg sa...

Men du är ju fantastisk!! Den är fantastisk! Och blir inte lillhäxan nöjd så kommer jag och förvandlar henne till fladdermaskslem. Sådeså.