Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 10 september 2008

Utmanad

Har blivit utmanad av Fjantan att skriva upp 6 saker som gör mig glad. Eftersom jag känner mig som i ett lyckorus efter min underbara helg borde det väl inte vara helt omöjligt:

* Jag är glad för att jag är frisk.
* Jag är glad över mina fantastiska vänner och släktingar.
* Jag är glad över att ha ett jobb, som jag dessutom trivs med.
* Jag är glad över att maten på festen blev god
* Jag är glad över att ha blivit utvald att vara förlossningspartner till KB (om det nu funkar, men oavsett så är jag otroligt stolt och hedrad över att ha blivit tillfrågad).
* Jag är glad för ALLA mina fina presenter, som ger mersmak långt framåt.

Jag i min tur undrar vad Carola med sju och Christer och Orchid är glada över!

2 kommentarer:

Orchid sa...

Här är det jag är glad över:

1. Jag är så glad över mina barn och barnbarn! Dom kommer alltid först och jag känner mig privilegierad!
2. Jag är glad över att jag är frisk och fortfarande betraktas som relativt ung!
3. Jag är glad över min bostad, som är ljus och fin! Den är precis vad jag vill ha, mitt i naturen!
4. Jag är glad över min lilla bil, Pärlan, mitt andningshål utåt!
5. Jag är glad över att vara pensionär! Jag har tid att bara ha kul!
6. Jag är glad över min kamera och kan fotografera naturen och se det otroligt vackra i det lilla!
7. Jag är glad över min hobby, som gett mig så mycket - mina orkidéer!
8. Jag är glad över att jag bor där det är "riktiga" vintrar och att stressen nästan inte finns!
9. Jag är så glad att jag inte behöver "fina" saker för att tycka att jag har det bra!

Det blev visst för många punkter, men börjar man tänka efter så är livet faktiskt ganska bra!

-Maria N- sa...

Härligt! :D