Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 16 september 2008

Vad en dam har i handväskan

Eller i S fall: Ryggsäcken. Ryggsäcken är enligt S helt oumbärlig. Det spelar ingen roll att den är tom, bara den är med. Har hon glömt en blir hon helt galen. Hemma fyller hon gärna sin ryggsäck (eller ryggsäckar - hon har flera) med diverse saker och vi har börjat inse, att är det något man saknar, så kan man leta där. Om man ska döma damen efter innehållet i väskan, skulle det vara intressant att veta hur hon tänkte här:


1. Ett skosnöre - hon har ju bara skor med kardborrband? Men det funkar nog att knyta annat med. Knutar kan hon, gärna många och hårt runt leksaker, som tar år att nysta ut.

2. En uppdragbar "Spindanama-bil". Spindelmannen är stora idolen just nu.

3. Ett snöre till

4. P:s morgonrockssnöre (börjar ana en snörtrend). Å vad han har letat efter det.

5. missade jag visst vid numreringen.

6. F:s engelsk japanska lexikon ("DÄR är den ju" skrek han, när jag tog upp den "Jag hade ju gömt den överst i bokhyllan, hur lyckas hon?").

7. En "kul" - typ världens roligaste leksak just nu och så är det kul att reta P och sno hans.

8. En minibil - just denna sort står på F:s prydnadshylla högt upp på väggen - hur GÖR hon?

9. Pennor - aha, därför hon alltid hittar nya, fast vi plockar undan...

10. En stegräknare från McDonalds - alltid bra att ha.

11. En kylskåpsmagnet med Blixten

12. Fler magneter i trave - tilhör nån av P:s leksaker - hon snor ALLTID magneterna.

13. En pistol. Man vet aldrig när man måste försvara sig.

Den andra ryggsäcken var full med sand.

Fast å andra sidan. Jag undrar vad jag har i min. Det kan vi ta i morgon. Lovar att vara totalt ocensurerad...

Inga kommentarer: