Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 2 juni 2010

Tjolahej tjolahopp

Här kommer Pippi Långstrump

När man har en liten halvsjukling hemma är det skönt att precis ha varit på loppis och köpt lite "nytt". Som ett Pippi-spel till exempel. Det har vi spelat femtioelva gånger nu. När man spelar det får man fräknar och därifrån var ju steget inte långt till att man måste ha tofsar och så var Pippi-leken i full gång. Mamman kom inte heller undan (kände mig faktiskt lite frände med vännen A, som är lågstadielärar och som just idag, i denna stund "leker" sina barns inhyrda vikarie, utklädd till just Pippi Långstrump, på deras dag med sagotema):


Lyckan var fulländad, när hon kom på att hon ju har en "Lilla Gubben" att holoppa omkring på.

Mammapippin


Att det alltid ska spåra ur...

3 kommentarer:

Orchid sa...

Skönt att barnasinnet är kvar! Det har jag också, men numera går det inte så långt i överdrift som tidigare! Gammal? Nej, det blir jag aldrig, bara litet äldre!
Kram på mina Pippi-tjejer!

En häxa på Vift sa...

Här kommer Pippi Långstrump .....
söta ni var i pippilotter. :)

Jenny sa...

Det är bra när det är roligt även om det inte är helt friskt hemma. Ni passar bra som pippi :)
Kram!