Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 23 september 2010

Den lediga dagen

T är stolt över att kunna cykla utan att hålla i sig.

Den lediga torsdagen blev faktiskt precis så egen som jag hade längtat efter. S är hostig, men pigg och fick vara på dagis. Jag gick till tandläkaren. Iofs inte det roligaste man kan använda sin lediga tid till. Speciellt inte när man, som jag, lider av ett visst mått av tandläkarobehag. Men tandläkaren var snäll, lugn och förstående och det gick över förväntan bra. Inte nog med min ångestrelation till tandläkare, så har jag en dålig käke, vilket gör att jag har svårt att hålla munnen öppen så stort längre stunder. Tur för mig, så har de hjälp för sånt numera. Det var över tio år sedan jag behövde laga tänderna, så det är inget större problem till vardags.
Ett litet hål lagat och tandsten borttaget. Som sagt, man kan ha roligare saker för sig, men eftersom hon sa att min 14 år gamla bettskena funkar om jag bara får bort tandstenen på den, så känns det nästan som att jag vunnit 3000 kronor på lotto, eller nåt.
Efteråt gick jag hem. Hann både slå in paket till den stora dagen på lördag, tvätta ett antal tvättar och slöa i soffan med en film.
OCH prata i telefon med älskade mamma. Tänkte jag skulle passa på när jag var alldeles ensam, men tror ni inte att T klev innanför dörren ungefär tre minuter efter att jag ringt upp. Nu störde han väl inte nämnvärt, men det är ändå så himla typiskt.
Han och jag gick och hämtade S och sen cyklade han upp för att hämta P. Jag och S stannade i parken en stund, innan det var dags att gå in och laga mat.
På kvällen var jag fotbollsmamma och körde T och hans kompisar till Spånga, för att spela match. Gick väl inte så där alldeles strålande för dem, men det var kul att kunna vara med för en gångs skull i alla fall och i bilen på vägen hem hade jag 6 pratglada killar, som verkade ta förlusten rätt samlat. Mysigt att sitta och lyssna på deras pladder.

S busar i parken


Fotbollskillarna värmer upp

3 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

Lät som du hann med mycket ialla fall på din lediga dag. Men huuuuu för tandläkare!

Ullis med tre sa...

Kom till mig och vår praktik.....

Jenny sa...

Du verkar ha haft en alldeles perfekt egen dag! Jag är grymt avundsjuk på dig som har den möjligheten (sen vet jag att du måste jobba andra dumma tider och de är jag inte avundsjuk på).
Kram!