Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 20 maj 2009

Gammaldags skoldag

En dag om året har Paviljongen, där mina barn har gått i lågstadiet, haft gammaldags skoldag. En dag om året har jag klätt mina barn så gammaldags jag bara kan, vattenkammat deras hår, snurrat in en smörgås i papper och skickat dom till skolan. I år likadant. I år är det bara P som går i Paviljongen. Han kände sig jättekonstig i sitt vattenkammade hår, men jag tycker att han är SÅ söt.
Han gillade inte alls bilderna, men gick med på att de får vara kvar, för att visa Mormor. Så Mormor, här är bilderna på dagens gammaldags P.
I bakgrunden syns T:s packning. Han åker på fotbollsläger i kväll. Är det någon som undrar över om han är uppe i varv, så kan ni sluta undra nu. Som tur var är det dags att gå till skolan alldeles strax...

5 kommentarer:

Jenny sa...

Vad fin han är!
Kram!

Ulrica sa...

Jättefina bilder, han kanske skulle ha vattenkammat oftare, han var verkligen jättesöt :)

Orchid sa...

Jag är sååå glad att få dig, lille P, i gammaldags kläder! Tack snälla P att mamma fick visa korten så jag fick se!
Jättekram till P!
Mormor

malin sa...

oj vilken liten stilig kille!

En häxa på Vift sa...

jamen det hade vi också i trean tror jag det var. Fast vi hade en vecka där vi fick klä oss som förr och äta vår medtagna matsäck i klassrummet och skriva med gammeldags bläckpenna och skrivarbläck och allt. Superkul var det!
Och lärorikt inte minst.