Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 7 maj 2009

Hittills är allting strålande



Jag tänkte att det är bäst att jag skriver det nu, när allt är så bra och mysigt. Jag och S tog en promenad till centrum för att klippa hennes ostyriga hår. Numera en välkammad (hm) page. Blått i håret skulle hon ha - såklart. Fick hjärtsnurp när jag skulle betala, för plånboken var borta. Frisören var snäll och sa att det var okej att komma in senare. På väg därifrån kom jag på att den låg i R:s jacka, för jag lånade den, när vi rusade ut till Glassbilen igår. Skönt att jag kom på var den var i alla fall. Gick in på jobbet och lånade pengar av snälla jobbarkompisen och gick och betalade. Är hellre skyldig en kompis till i morgon, än en okänd frisör. Sen promenerade vi hem och åt pannkakor. Okej, min dotters bordsskick har en del övrigt att önska, men vi kämpar på och visar vad gaffeln används till. Oftast använder hon den, men ibland tar "Kan själv-genen" överhanden.

5 kommentarer:

Orchid sa...

Så förargligt med plånboken!
Lilla S blev i alla fall fin i håret (fast det var hon väl förut också, om än litet vildvuxen).
Tänk så det kan bli ibland!
Kram!

Jenny sa...

Så fin hon blev. Ja vad är det för fel på gafflar eg???
Kram!

Anonym sa...

Älskar bilden med maskrosorna.
sååå härlig

Ruccola sa...

Bilden med maskrosorna är fan den bästa bilden ever :)

Dammråttan sa...

Tack, vad kul! Jag gillade också den bilden.