Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 18 maj 2009

Skolgårdsfest

Har lånat en bild från makens blogg igen.
I går eftermiddag hade jag ett lätt anfall av någon minnestapparfunktion och hade helt förträngt vad det är för dag i dag. Kollade mitt schema och konstaterade nöjd att jag skulle sluta 16:00. NICE!

Sen gick jag och la mig och skulle precis knoppa in när en blixt liksom träffade mitt slumrande sinne "SKOLGÅRDSFEST" Det var ju därför jag skulle sluta 16:00. För att jag hade bett om det. För att jag skulle hinna med. Inte riktigt lika kul. Skolgårdsfesten är egentligen mer ett kommersiellt jippo, som går ut på att alla klasser håller i någon form av försäljning, eller aktivitet, som kostar pengar. Pengarna samlas in av föräldraföreningen och pytsas ut till klasserna för att användas vid olika aktiviteter.

I P:s klass skulle vi hålla i femkamp. Vi var uppsatta på att stå vid hästskokastningen mellan 17:30-18:00. Det var helt okej. Förutom att det regnade. Barnen hade en liten lapp, som man skulle skriva resultatet på. De lapparna var alldeles mjuka och det gick hål bara man nuddade med pennan. Undrar just hur de stackarna som skulle räkna ihop poängen gjorde. Det var dock inte mitt problem, för mellan 18: 15 och 19:00 skulle jag sälja dricka tillsammans med T och hans klass. R:s uppgift i sammanhanget var att ta hand om S och P. De köpte popcorn, en väldig massa gosedjur (hurra, det har vi ju inga alls) och två Pingu-filmer.

Försäljningen gick väl inte så där väldigt lysande. Kyla och regnväder har en viss dämpande effekt på försäljning i allmänhet och drickaförsäljning i synnerhet.

Nu har jag mutat S att somna själv. Hon ska få köpa kulor i morgon. Måste bryta trenden med insomning på något sätt och det var en stundens ingivelse. Helt opedagogiskt, jag vet och helst skulle jag väl ha sagt somna själv en vecka, om det skulle vara nåt, men nu blev det så här och nu sover hon i alla fall (!) Jag får väl hota med att ta tillbaka kulorna om hon tjafsar i morgon ;) Hot och mutor - en förälders bästa vän. Skämt åsido. En morot i rätt läge tror jag på.

I morgon kväll ska jag hålla i ett utbildningspaket om Östra Europa. S får vara på dagis ett tag på dagen , så att jag kan förbereda mig.

3 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

Hot, mutor och utpressning är väl ypperliga redskap, *s*.

Allt är tillåtet i krig och kärlek och för sinnesfridens skull.
Så e det.
Haha

Jenny sa...

Hot och mutor är underskattat ;) Hoppas att ni får ordning på insomningen. Vi har F kvar som är omöjlig men annars går det hyffsat.

Typiskt att ni skulle få så trist väder idag.

Kram!

Orchid sa...

Jo, ibland måste man lirka med barnen för att få dom i rätt riktning. En och annan (billig) muta kan man väl tänka sig!
Synd att ni hade så trist väder! Här är sommar till 150 %.
Kram till er alla!