Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 9 mars 2010

Fortsättningen på en underbar dag.

Vänta lite, sa S och satte den goda chokladbollen till munnen, när jag skulle ta kort. Ett vant bloggbarn.

Dagen fortsatte lika bra som den startade, eller rättare sagt bättre. Fick en förfrågan om promenad med C och lill-R och det tackar man ju inte nej till. Vi gick till Bauhaus och IKEA. På IKEA fikade vi och jag köpte alla riktiga klassiker; värmeljus, servetter och batterier. Men jag behövde alltihop och det är ju billigt där. Sedan promenerade vi tillbaka igen. Alldeles underbart i det strålande vädret. S satt snällt i vagnen hela tiden.

Det krävdes en 1.5-åring för att få in S i fikets lekhörna. Sen ville hon knappt därifrån.

Jag vill ha en sån här Mamma - SNÄÄÄÄÄLLA! Okej, ska vi lägga den i ditt knä, eller under sulkyn?

Efter IKEA var det dags att hämta stor-R på dagis. Vi hade en haltomhalvt bestämd träff med en annan mamma i stora parken men ååååå så lång vägen från Fågelsången till Västerby kan vara med två fyraåringar. Speciellt när de ska släpa på alldeles för många och för tunga iskokor hela vägen:

"Mamma!!!!! Jag oooooorkar inte" "Men släpp dem då" "Neeeeej, jag vill ha tre snöklumpar" Ibland är det svårare att förstå sig på barns tankar än andra gånger.


Till slut fick vi i alla fall barnen till parken och de hann leka och bråka och leka igen, innan det var dags att gå hem och börja med maten.

Maken hade sin vana trogen suttit på nätet och letat recept. Dagens mat blev syrlig morotssoppa till förrätt och raggmunk med fläsk till varmrätt. Soppan blev helt fantastiskt god!!

Alla barnen ville vara med och laga mat - alla BARN, tonåringar är en helt annan art.



S är upprörd över att vi tycker att hon ska pröva att skära själv

2 kommentarer:

Carola m 8 sa...

Vilken härlig dag ni har haft!!! Och vilka härliga bilder på S, dels i fåtöljen på ikea, med snökokorna och så vid bordet. En bild säger mer än ord, helt klart:)

Jenny sa...

Hon är för söt :)

Maten såg också grymt god ut, jag önskar mig en kock i födelsedagspresent tror jag.

Kram!