Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 16 mars 2010

Solen lyser, himlen e blå, å vad skönt att leva då...


VILKET VÄDER VI HAR! Man blir ju bara på SÅ bra humör av att vakna med solens strålar in genom persiennens glipor. Att sen vara ledig OCH utsövd. Ja, det kan ju bara inte bli bättre. Speciellt uppskattar man just det sistnämnda väldigt mycket när man precis har en period av nätter som inte alltid uppfyller just det behovet (natten till måndag var snor-S vaken mellan ett och fyra och fick sen vara hemma med sin pappa - själv gick jag till jobbet).

Vi startade den ledig dagen, som alltid: med bad och allting i VÄLDIGT lågt tempo. S började på få lite lång lugg, så det fixade vi efter badet:

före

efter
(inte så stor skillnad, men hon viftar inte i pannan hela tiden längre)

Sen gjorde vi oss fina...

...både här och där och gick till centrum, för att få hjälp med att mäta S fötter och gummistövlarna, som jag köpte igår (jag blev lite osäker).

Det blev buffélunch...

...och fika hemma hos Farfar.

Efter det gick vi hem och ut i parken. Där träffade vi C med R&R och så mina pojkar.

Sen gick vi hem för att steka pannkakor och läsa läxor.

Snart ska vi på föräldramöte i T:s klass.

5 kommentarer:

Orchid sa...

Vi har haft ganska fint idag också med takdropp och en massa sol, men nu på kvällen är det ganska kallt, ca -15 grader, faktiskt! Våren kommer till slut!!!
Kram!

En häxa på Vift sa...

Vi har haft finväder också idag. :)
Dessutom hörde jag kanadagässen komma inflygande så då är det banne mig vår!

Jenny sa...

Härligt med en ledig dag när alla andra jobbar. Visst är det kanon med sånt här väder, lycka :)
Kram!

Anonym sa...

Man kanske skall anlita den där frisören...

Dammråttan sa...

Chrille: Jag kan absolut fixa en lika fin lugg på dig ;)