Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 18 mars 2010

Trevlig kväll


Det blev en trevlig avslutning på kvällen. Jag lagade mat och alla tyckte om (sånt är viktigt). Jag och S städade deras rum och som alltid när man städar hittade hon något att leka, som varit gömt. Den här gången var det kulbanan (plastbitar, som man bygger ihop till en kulbana). T och P hjälpte till och de hade SÅ kul. Ändå var det inga problem att få dem att sluta när vi sa till att det var dags för S att hoppa i säng. Det gick så lätt att till och med P sa att det var dags för honom att gå och lägga sig. Till saken hör att det var VÄLDIGT tjafsigt med honom i går kväll och ja sa att så ville jag inte ha det igen. Eller så berodde det bara på att han var trött.
Missade promenad med vännen C, för att vi lagade mat just då. Det var trist, men eftersom vi hade ett fotbollspapper som skulle lämnas in, fick jag lite luft i alla fall. Jag och T gick för att lämna det och tog en liten extra runda samtidigt. Det var otroligt skönt med luft och man pratar ju så bra när man går. Efter det tog vi te i köket och spelade lite spel. Fick med oss F också. Jättekul spel som ungarna fick i julklapp av Farmor. Kan varm rekommenderas. Tror den heter magiska labyrinten, eller något liknande. S är lite för liten, men hon kan nog snart vara med och det var kul till och med för mig.
Nu håller vi tummarna för ännu en bra natt vad gäller sömnen. Är hemma med S i morgon med, men det vore skönt med lite mer än varannan natts sömn.

Inga kommentarer: