Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 1 mars 2010

Sportlov

Vi fick med oss en liten farfar hem. Han svängde ihop sina berömda pannkakor.

Första dagen på barnens sportlov och min semester. Planerna var; S på dagis och storbarnsaktiviter, men jag tyckte att S var för hostig för dagis, så hon fick stanna hemma.
Startade med en tur till centrum, eftersom jag ville ha några öl från marssläppet.

Mina söner på väg till centrum, de knatade på i 180, så stackar S var helt slut, när vi väl kom fram.

Efter fullgjort uppdrag köpte vi lite fikabröd och gick till farfar och fikade. Varje gång vi är i centrum tjatar mina barn om att få köpa jättemaränger. Idag sa jag ja. Ser ni hur otroligt lycklig man kan bli av att få varsin jättemaräng:





De fick i sig ungefär en femtedel var av marängerna och kunde lika bra ha delat på en, men det kunde de såklart inte inse innan. Efter det var de så sockerrushade att de var mer högt, än lågt och jag höll på att bli helt galen ett tag. Det började bli dags för lunch och att gå hem. Farfar följde med. Vi skulle hyra film på vägen, vilket inte är det allra enklaste ens om man är alldeles ensam, då kan ni tänka er ungefär hur det är med fyra barn i olika åldrar. S fick ett riktigt bryt, för att hon inte fick köpa en Musse Pigg-film.


På något underligt vis fick jag i alla fall hem alla barnen till slut och Farfar ställde sig och gjorde pannkakor (se ovan).

3 kommentarer:

Jenny sa...

Låter som en skön dag trots allt. Hoppas att S slutar hosta snart, det är så jobbigt.
Kram!

Orchid sa...

Vilka bautamaränger!!! S kanske skulle ha ätit alla! För hostan, menar jag!
Kram!

En häxa på Vift sa...

Mysdag med vissa friktioner? Farfars pannkakor lät ju inte helt fel det heller. :)