Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 6 mars 2010

SOOOOOOOL!


Vilken fantastisk dag! Solen har verkligen strålat och värmt. Vi slängde ut ungarna i pulkabacken. Tänk att man har så stora barn att de kan gå till pulkabacken.
När vi gjort oss i ordning följde vi efter ut, med varsin kopp kaffe (okej, vi segade liiiite - tog nog en timme). Vi närmade oss pulkabacken, men kunde då rakt inte se våra egna barn. Precis när vi stod där och fokuserade våra blickar för att upptäcka dem, plingade det till i min ficka; ett sms från x-grannen K - de var där. Jag och R tänkte först ta en promenad, men hamnade på en bänk i lä, i solen, med våra kaffekoppar. Det var helt underbart skönt.
Satt där och planerade dagens mat och gick sen för att i alla fall hämta med oss S, när vi skulle handla. Men hon ville vara kvar och det var okej för K, så vi fick åka och handla alldeles själva.
När vi kom hem fortsatte jag att utnyttja vår ensamhet med både dammsugning, våttorkning och skurande av badrum.
Nu har barnen kommit hit istället. K:s F ska sova här i natt och vi lagar mat. Blir skinkstek och potatisgratäng. Efter det - chips och dipp och Melodifestivalens andra chans.


4 kommentarer:

Jenny sa...

Visst är det härligt med solen! Skönt att vara lite barnlediga en stund.
Kram!

Miss Mess sa...

Saknar dig!!

Dammråttan sa...

Och jag dig, min älskade svägerska!

Orchid sa...

Så mysigt det låter!
Trevlig söndag till er alla!