Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 30 mars 2010

Ibland är det extra tur att man är ledig



I morse vaknade S vid halv fyra ungefär. Hon var supertrött, men kunde bara inte somna om. "Ont i magen" det vill säga bubblig. Jag masserade och masserade. Hon fick yoghurt och var på toa, men ingenting hjälpte. Till slut var vi liksom bara vakna ändå och klockan var ändå dags för morgon. Själv slumrade jag till lite framför barn-TV, men inte S.
På förmiddagen tog vi det alltså bara lugnt, men sen tog vi sats till lunch och åkte till R:s jobb och åt lunch och fikade. Efter det for vi till Plantagen. Vårt favvoställe. S hittade huset och jag en f.d jobbarkompis som har en jobbig period just nu. Håller alla tummar och tår för att saker och ting ordnar sig.
Vi hittade blommor och lite annat på Plantagen men inget ris, så då åkte vi till centrum med och köpte det, samt handlade på mitt jobb, när jag ändå hade bil. S fick välja ris (det kanske syns). Jag gick och velade och velade om en vas på Plantagen, men jag inser - jag vill ha den och den skulle passa perfekt till riset - så nu ska vi faktiskt åka tillbaka och köpa den.


I centrum bara måste man ju hoppa på alla åksaker, som står vid ingången - var det någon som sa att det gick snabbt? Nä, knappast.

Var bara tvungen att ta kort på denna knäppt placerade brevlåda. Inkastet är riktat ut mot bussvägen, istället för åt andra hållet, där det är en liten avsats att stå på?

Dagens vårtecken - krokusarna utanför porten.

1 kommentar:

Jennie sa...

Haha fan sånt där kan verkligen störa mig som med postlådorna. Vad är det för jon som planerar ibland asså?
Känner igen det där med att vela också, ååh ska det bara vara så svårt att bestämma sig nångång?! Jag är så himla snål så även om jag hittar något som jag VERKLIGEN vill ha så har jag så svårt att motivera mig till att köpa det!