Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 21 december 2010

Julförberedelser:


Idag är vi lediga jag och S, men det blev en litet ovanlig ledig dag, eftersom jag hade kommit överens med vännen AW om att träffas på Statoil i Kista, för att få de saker som jag och svägerskan K köpte på hennes homeparty i november. AW bor i Åkersberga och det är ju en bit dit bara för att hämta paket (och om man säger så,s å har det ju varit lite mycket på sistonde). För att kunna befinna mig på Statoil i Kista klockan 9:3o, behövde jag ju att ha bilen och var alltså tvungen att först köra R till jobbet. Sen hem och hämta S, som vaknat till under sina bröders ömma omvårdnad, med morgonbolibompa och en smörgås i soffan. Det var rätt köigt, men vi kom fram i tid (efter att ha hamnat vid fel mack först).
Efter macken åkte vi förbi och lämnade K:s saker hos dem, sen till återvinningsstationen med lite papper och då var klockan nästan tio, så vi passade på att åka till IKEA för ett hemligt inköp.
Vid IKEA står de även och säljer julgranar och eftersom P:s största önskan just nu är att vi ska ha en julgran, om så bara en liten en, så köpte jag och S en gran. En liten, liten gran, för det är rätt trångt här hemma trots allt. Den var så liten att S orkade bära den enda till bilen alldeles själv:


SEN åkte vi äntligen hem för att ta det lite lugnt. Planerna är dock att fixa lite här hemma, dra en dammsugare och kanske hitta julgranssakerna, så att man slipper leta på torsdag kväll. Eller om vi klär den redan imorgon kanske. På torsdag ramlar jag ju in genom dörren efter åtta på kvällen, efter en tolv timmars arbetsdag och är nog inte sugen på att klä granen i alla fall. Imorgon jobbar jag "bara" till klockan sex.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, snart hittar man väl en skinka i kylskåpet också...

Jenny sa...

Njut av den lediga dagen så att du orkar med två intensiva arbetsdagar till. Söt liten gran!
Kram!

Ingegerd sa...

Kul att ni får plats (?) med en liten gran i alla fall!
Kram på er!