Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 5 februari 2011

Livbojarna

Livbojar


Livbojarna är en grupp av åtta underbara kvinnor, som jag har äran att kalla mina vänner. Det är tjejer som lärt känna varandra genom livet. En del av dem har jag känt sedan sandlådan, eller skolan, de träffad i sin tur andra på gymnasiet och så började de ha träffar. Lite senare blev jag tillfrågad om jag ville vara med. I början var det mest lite småtrevligt, medan det numera kan räknas till ett av de starkare behoven i livet att få träffas.
Vi pratar om allt från stort till smått och från trams till allvar. När delar av livet känns tungt, så finns vi där och stöttar varandra. Till vardags ibland i långa mailkonversationer, eller som igår på en tjejträff. Träffen igår var speciell. P, som har en förmåga att fly landet och bosätta sig på de mest avlägsna platser (som Shanghai och Sydney) har äntligen bestämt sig för att landa (ett tag?) i Sverige och dessutom kunde precis ALLA komma. Det var helt underbart. I dag är jag fylld med livbojeenergi.

Tack mina underbara vänner!


1 kommentar:

Jenny sa...

Låter härligt!
Kram!