Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 27 februari 2011

Semester!


X-grannen K fick ett passande förkläde från faster L och K

I går jobbade jag sista dagen inför min en veckas semester. Barnen har sportlov och jag kände att man får väl passa på att umgås med dem på deras lediga tid, medan man får.
Inledde min lediga vecka med planerat besök på vår lokala restaurang, i folkmun kallad "Hörnan". X-grannen K hade dragit ihop "gänget" och bokat bord. Hon hade nog trott att vi inte skulle räkna ut att hon fyllde år, men det klingade lite i min inbyggda klocka och numera går ju allt att kolla på internet. Alltså blev hon trots allt lite uppvaktad av oss allihop. S var så söt, när K hade öppnat paket, men det låg kvar ett paket med inslagna blommor kvar på bordet. Då viskade hon i mitt öra "Jag undrar vad det är i det där paketet" Jag svarade" Det är blommor" "Men mamma! Säg inte det till henne!". Nej, det är klart, man ska ju inte avslöja i förväg vad paketen innehåller.
Det var gott och fantastiskt trevligt att träffa alla. Det blir inte så ofta under den här delen av året.
Mitt när jag satt där, kände jag att jag började få ont i halsen. Som ett brev på posten, när det är dags för semester, tänkte jag. Hade ont i natt med, men nu känns det rätt okej. Är trött, men å andra sidan har det varit lönehelg på jobbet och mellan fredag och lördag en vakennatt med S. Vore kanske konstigt om man kände sig på topp.
Alla i familjen, utom F är lite halvförkylda just nu, så det blir en lugn söndag med soff-mys för oss vuxna och lek på rummet för de två yngsta. De större har gått till kompisar.

S var inte riktigt på topp, speciellt som maten dröjde i mer än en timme.


Irish orkade jag inte ta någon, men de var väldigt vackra.

1 kommentar:

Jenny sa...

Hoppas att ni får en härlig sportlovsvecka!
Kram!