Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 30 juli 2008

EFIT - eller "Min dag i bilder"

Tydligen var det någon officiell EFIT-dag i går, men det missade jag totalt. Dessutom var vi bara hemma och var sjuka - hur kul är det? ;) Jag körde i dag i stället. På mina lediga dag med någorlunda friska barn (inte tillräckligt friska för att bada - tyckte jag).

EFIT 2007-07-30:

7:30 Vaknade jag av att S gick runt i lägenheten och letade efter mig, men då kom jag inte på att ta kort.
8:30 Frukost med smoothie. När man är ledig ska man antingen ha baconfrukost, eller smoothiefrukost, eller ännu hellre både och (enligt T), men vi hade ingen bacon (den sprang han över med till faster L och hade brakfrukost med i söndags).

9:30 TV i soffan. En inte helt sann bild av morgonens ungar. De var tvärtom ÖVERALLT gjorde precis ALLT man inte ville och hade absolut inga öron.
10:30 Vi är snälla nu!!! SNÄLLA MAMMA - LEKPALATSET! (jag insåg faktiskt att det var understimulans, efter två dagar hemma, så jag föll till föga)

Framme på Lekpalatset. OJ vad ungarna fick fart!

12:30 Vi väntar på maten. R var förbi från jobbet, men kunde inte vänta. Vi har nu väntat i 30 minuter. Det är en ensam tjej som steker hamburgare så svetten lackar. Tydligen ovanligt mycket folk i dag. Det är ju strålande sol ute.

13:30 Har fått en del mat, väntar fortfarande på resten. S äter upp T:s rester. P tar lite han med, medan jag säger att han snart ska få egen mat. Jag har köpt kaffe så länge. Det är klumpar i mjölken och smakar blä! Jag är en jobbig kund mitt i stressen och ber att få byta.

13:50 Spishällen och fritösen har "gått sönder". Antar att en propp gått, eller så orkade inte den stackars ensamma tjejen längre. Vi fick tillbaka pengarna i alla fall. Jag äter medhavd bulle (nu struntar jag i att man inte får ha medhavd matsäck) och S äter hotsnacks.

14:30 Barnen leker. Jag har ont i huvudet och är matt av hunger, men läser ur boken jag har med mig. Eftersom alla våra böcker är nedpackade blev det en gammal goding, som F letade fram till mig. "Min morbror trollkarlen". Häxan har precis följt med till den vanliga världen...

15:30 Lugnet har lagt sig över Lekpalatset. Nästan alla andra har gått hem. Mina barn "cyklar" och jag läser. Aslan sjunger och en ny värld skapas.
16:30 Framme hos farmor

17:30 Vi har precis avslutat maten (Spagetti och Mamma Scans köttbullar - har nog aldrig smakat så gott, men S mage lär ju protestera i natt). S har tömt farmors fina kruka på "stenar".
18:30 Exakt två timmar senare kliver vi in i bilen igen, för hemfärd.

19.30 Jag pratar i telefon med kompisen A. Inte för att man fick sitta så här still och ostört precis. Spelade faktiskt "vändtia" med P samtidigt.

20.30 Mina försök att få S i säng har strandat. Hon har joinat de andra korthajarna i vardagsrummet, ivrigt gnuggandes ögonen och hävdandes "Inte sova".

21:30 Jag lägger in bilderna i bloggen. Se vilket hemskt gammalt tangentbord vi tvingas använda, eftersom det nyare snygga (och TRÅDLÖSA) fick rosévin över sig! S har äntligen krypit till säng. Så också de andra ungarna och snart jag med. GONATT!

En liten bonus - morgonens vilda barn. Fast här är de mest gulliga och vilda, till skillnad mot annars då de bara var döva och vilda. T spanar in sina favoriter BWO, på datorn bredvid (i mitt knä). P har hittat R:s tröja och känner sig fin :)

5 kommentarer:

-Maria N- sa...

Kul! Men vad märkligt att folk gömmer sig inne i en lekhall när det äntligen har slagit till och blivit riktig sommar på riktigt. Ja, inte ni då. Det är ju logiskt ;) Men alla andra *s*

Dammråttan sa...

JO, det är märkligt. Kände mig nog lite märklig själv faktiskt, men samtidigt helt logisk och det var helt klart rätt att sätt att få ur dem överskottsenergin i går.

Faktum är att det kändes som att de hörde ihop på något vis, många av de andra.De verkade känna varandra. De vuxna alltså. En del prickade av sig hos en kvinna när de gick, men alla verkade betala för sig själva. Väldigt många invandrare, men inte av samma nationalitet. Kanske kom de från samma område. Ingen aning. Förutom med maten så var det ju kul att det var folk där, för ungarnas skull, men som sagt lite underligt i detta väder.

Orchid sa...

Så härligt att få se så många bilder på era gulliga barn! Tack!

Anonym sa...

jag tror det är en liten enveten dam om man ser på filmen... hehe.
Kan det komma från Mor tro?
Må väl i livet och jag saknar dig

Anonym sa...

jättekul att läsa! Men håller med om att det verkade vara fel dag att åka til lekpalatset på :) Trist med maten, vi var med om nåt liknande på max härom sistens.
Min 8-åring tyckte videon var kul :)

Tack för kommentarerna inne hos mig!