Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 27 juli 2008

Att man aldrig kan hålla tyst

Det finns en oskriven regel om att vissa saker ska man inte säga högt. En del saker ska man faktiskt inte ens tänka. Ni får kalla mig skrockfull, men faktum är att jag VET detta och det genom ett långt (?) livs erfarenheter. Inom denna kategori ligger saker som "Nu har h*n sovit gott en hel vecka", eller "Vad skönt det är att barnen har blivit stora och inte bråkar så mycket längre". Nu senast har jag drumlat mig på två såna punkter: "Å vad skönt att det är sommar, nu kommer vi inte behöva medicinera S på flera månader" (HUR kan man bara kläcka ur sig nåt så urbota dumt, när jag VET att det bara är att vara tyst och ta det som en bonus om det nu skulle bli så) och än värre gårdagskvällens "Men i natt tror jag att hon kommer att sova som en sten" Ni hör ju! Det är ju så att jag FÖRSTÅR att hon måste vara vaken bara för den skull! De hörde förresten ihop de två. Om det inte framgick ordentligt. SNOR, HOST och "Mamma! ont i halsen". Inte lätt att sova då! Iofs helt okej annars och förhoppningsvis funkar det med dagis i morgon i alla fall. Hon måste ju få åka cykel hem, om inte annat! DET var en riktig höjdare.Hon bara ÄLSKAR att sitta bakpå cykeln. Synd vi inte har två. Fast jag får nog mer motion på det här sättet ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ojojoj, jag vet exakt vad du menar!
Hoppas att hon kryar på sig:)

-Maria N- sa...

Ajdå. Det låter surt. Hoppas det blir bra snart.

Anonym sa...

haha! Här sitter jag och nickar mycket instämmande. Preciiis så är det. ;D