Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 8 juli 2008

En bunt brev


Jag var tydligen en flitig brevskrivare när jag var yngre. Tydligen säger jag, för att jag var SÅ flitig kommer jag inte ihåg. I helgen fick jag nämligen en bunt brev. Det var en barndomskompis som rensat hemma och nu fick jag de brev jag skrev till henne. Jag kom inte ihåg alls att vi hade brevväxlat och inte att vi hade pratat om de saker vi tydligen gjorde heller.

Men mest förvånad var jag nog ändå över innehållet i breven. De stämmer inte alls överens med min bild av mig själv och den tiden (ca 4 år - från det jag började på gymnasiet och hon sedan flyttade till Thailand). Jag undrar så om det är jag som minns fel, eller om jag försökte måla upp en bild av en tjej som inte fanns. Lite däremellan kanske?

Det mesta jag skriver om kommer jag ju ändå ihåg, även om jag inte kommer i håg känslorna. Jag var tydligen kär en massa, som jag inte alls minns, men å andra sidan verkar det ha varit snabbt överstökat och sällan besvarat, så det var väl inte mycket att lägga på minnet.

Det var i alla fall väldigt kul att läsa dem och jag ville verkligen ha FLER. Precis där, där sista brevet slutade, där träffade jag ju herr B för första gången. Hade varit så kul att läsa om det också. Nu blev det ju ingenting den gången - vilken tur att vi träffades igen. Det var förresten 20 år sedan i år, som vi träffades för första gången. Halva mitt liv!

Inga kommentarer: