Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 24 juli 2008

Säsongens varor


Sedan det började bli lite mer "inne" med såväl jul-, som påsköl har det liksom blivit min oskrivna uppgift att inköpa desamma till respektive högtider. Jag är faktiskt inte riktigt säker på om det bara är jag som tror att det är min uppgift, eller om det verkligen är så att det efterfrågas. Det blev i alla fall stor förvåning, när jag än gång struntat i det, så numera köper jag alltid in de sorter jag är mest intresserad av (om inte annat så vill ju JAG ha) och tar med på släktkalaset. Av någon underlig anledning innebär detta fenomen att vi någon gång under sommarhalvåret får den stora äran att dricka påsköl till grillningen. Misstolka inte - denna ädla dryck går sannerligen inte av för hackor i sitt slutskede (sista förbrukningsdatum var i juni) - TVÄRTOM! Så i dag har jag och R avnjutit påsköl från såväl Jämtland, som Nynäshamn - MUMS!!! Detta i samråd med fantastisk potatissallad (bara farmor kan fixa sådana blandningar) och grillat fläskkött (även där är hon oslagbar - vilka marinader!!).

Dagen till ära valde dessutom P att titta på "Kalle Ankas önskejul" innan sängdags. Som av en händelse är denna film inköpt av nyss nämnda farmor, till en jul, eftersom stackars stackars F inte blev nedtryckt framför Kalle Anka klockan tre på julafton från ett års ålder - "Han missar ju en kulturtradition!". Så bra, nu kan de titta på det året runt och är i alla fall inte intresserade av att se det på julafton ;)

1 kommentar:

Ullet sa...

Länka på du, det är bara trevligt! *ler stort* Nu ska jag traska ned i köket och se om jag kan få ihop nån slags föda till dom behövande, lidande, hungrande barnen i Biaffra? Nåja, dom tror nog att dom är både hungriga, lidande och behövande.. :-D Vansinnigt exotiskt blir det med spagetti och köttfärssås. :-D PUSS!