Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 4 juli 2008

Ibland måste man bli påmind

om vad det är att ha semester. Eller kanske att det är fredag i alla fall. I dag var det min granne, som ringde och påminnde. Jag var mitt uppe i organisationen av det "nya" rummet. Killarna var eld och lågor mesta delen av tiden och det flöt verkligen på. Men semester - näe. Då ringde som sagt grannen K: "Vad gör ni? Vill du komma ut i parken på ett glas rosé". Behövde inte tänka två gånger. Svettig, ofräsch och verkligen inte finklädd (mina tjysiga mjukisbrallor/träningsbyxor från ellos och en urtvättad sunkig t-shirt, dagen till ära). Det är då man känner att man bor och lever HELT RÄTT! När man kan gå ut så bland folk och ändå känna sig bekväm (okej liiite otjusig kände jag mig, men jag dränkte den lilla obekvämheten i rosévin).

Köpte pizza på hörnet - höll ju på att glömma middagen mitt i all organistion. På väg dit träffade jag vännen C´s familj och bjöd bort dem till vårt hörn av gården. C jobbade, men kom senare. I bland känner man inte hur mycket man saknat någon förrän man ser dem och nu har jag verkligen saknat ett par dagar och det var sååå kul att se henne. Med goa magen och allt. Allt i ett, en underbar fredagskväll med ungar som lekte och trevligt sällskap. Som semester SKA vara - och fredagskvällar. Tack för påminnelsen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är utmanad!
Finns mer info i min blogg...