Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 10 april 2011

En helg i fotbollens tecken.


Hela helgen har gått i fotbollens tecken. Speciellt för T som haft hemmaläger fredag och lördag, samt fotats och varit på match idag. P fotades en timme innan, så det blev att sitta utanför Sandviksskolan i nästan två timmar, sola näsan och konversera andra fotbollsföräldrar. S skulle nödvändigtvis med, men hon lekte med den bror som inte fotograferades just då och var hur nöjd som helst.
Roligaste situationen var när P:s lag precis hade gått in för att bli fotograferade och hans tränare vände sig till T, som satt i full fotbollsutstyrsel bredvid mig: "Men P, du kan gå in nu!" Jag skrattade och förklarade att det var hans storebror. Oj, vad han tyckte att det var pinsamt.


S i gungan. Hon och P hade hittat en av hennes dagiskompisar och lekt med.

Sen skulle de visa hur de hade klättrat:


Efter P slängde sig S ut, helt orädd, men jag hann inte fånga det på bild.

Efter fotograferingen åkte vi hem till R som väntade med lunchen. Lite för pressat schema för att vi skulle ha hunnit annars. Sen åkte vi allihop (utom F) för att heja på T, som skulle spela match i Upplands Väsby. Jag tror att helgens tuffa schema sugit musten ur killarna , för det var inte så där alldeles överdrivet mycket go i dem. Det var det i S och P i alla fall, som lekte vid sidan. S hittade en äldre tjej som var gullig och skulle lära henne hoppa hopprep. Det gick väl sådär, men de hade kul i alla fall:


HEJA, HEJA!


Hopp - varje gång hoppade hon för tidigt

De testade med att två höll, då gick det liiite bättre. Hon blev lika lycklig varje gång hon kom över repet:


Efter en litet bitter förlust för de trötta killarna åkte vi hem för att äta upp gårdagens rester med lite ny touch. R:s sås och potatis gav köttet ett riktigt lyft. Nu söndagsvila i soffan med Amazing race. Som tur var är jag ledig i morgon också. Ett litet byte denna vecka. De här lediga måndagarna sitter sannerligen inte fel.

2 kommentarer:

Mary sa...

Låter som om du behöver din lediga dag i morgon efter att ha hunnit med så mycket i helgen!
Själv är jag glad att jag jobbar i morgon, då vi inte kommer ha någon toalett under hela dagen då de ska riva ut badrummet:)

SV Kul att du köpt en bok att virka efter ska bli kul att se dina grejer, för du visar väl upp dem i bloggen? :) och som jag skrev förrut är det något du undrar när du virkar så svarar jag gärna.

Jenny sa...

Man kan visst få för mycket av även fotboll ibland :)
Kram!