Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 5 april 2011

En 18-åring


I går fyllde x-grannen T 18 år. ARTON ÅR! Det är ju helt otroligt. Det är fint att få följa vänners barn från barn, via tonåringar och så är de helt plötsligt stora och vuxna.
Hans mamma hade gjort en fantastiskt god smörgåstårta och annat gott. Det bubblades, skålades och pratades en massa. De mindre barnen sprang omkring och busade, med en understimulerad S i spetsen. Själv flög jag ut och in genom dörren, eftersom födelsedagsfirandet sammanföll med både P:s fotbollsstart och föräldraföreningsmöte i skolan. Och lugn - nej jag gick inte på mötet, men jag skulle hämta tröjor, som P:s klass ska sälja.
När träningen var klar vid halv nio, hade R förflyttat sig till den lokala pizzerian, med den nyblivna artonåringen, för att kolla fotbollsderby och bjuda på den första lagliga ölen. Jag och P gick förbi där för att hämta upp S och sen hem för att få henne i säng. Vi är ju lediga i dag med, så det gör inte så mycket att hon var uppe lite senare.






Den fina artonåringen.

1 kommentar:

Jenny sa...

Låter som en stressig dag? Kanske får du ta det lite lugnare idag :)

Kram!