Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 22 april 2011

Glad Påsk!

Oj den stackars kycklingen hänger i fötterna ser jag.

Påskvecka på jobbet. Livet står åt sidan. Idag har jag dock varit ledig. Helt otroligt nog mest fylld av energi. Den använde jag till att dammsuga, våttorka alla golv, samt till att städa balkongen. Nu fattas bara lite blommor, men jag har fått dit påskriset i alla fall. Man kan återanvända påskris, om nu någon var osäker. Vi kör samma som förra året. Eftersom vi är allergiker och inte använde vatten i riset gick det hur bra som helst.
Eftermiddagen har vi spenderat i parken. Ungarna lekte och vi satt på en bänk med kaffe och en glass. Helt okej ledigdagsgöra. I kväll har jag blivit bjuden över på ett glas vin till x-grannen. Jag ska ju jobba i morgon igen, så det blir nog ungefär det det blir, ett glas, men det kan ju vara trevligt nog.
Just nu väntar vi in maten med ett glas rosé på den nystädade balkongen. Man kan ha det värre - jag njuter av våren och livet.

Önskar er alla en underbar påsk.

1 kommentar:

Jenny sa...

Låter som en toppendag! Härligt att kunna njuta då tillfälle ges.

Kram!