Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 11 april 2011

Mammas lilla hjälpreda.

S i trappen. Hon ville vänta på mig.
Jag: "Du får inte låta, när du väntar!"
S: "Jag låter inte, jag bara pratar med mig själv"

S är verkligen i den där mysiga hjälpredeåldern just nu. Det är som att barnen går i och ur den litegrann, för att till slut var ur den helt. Alla har de gillat tvättstugan. Kanske extra speciellt nu, då vi inte tvättar där så ofta, men jag minns att T älskade lika mycket att vara där, fast vi tvättade allt i tvättstugan på den tiden. Han tröttnade aldrig på sorterandet, hängandet och vikandet. Han har faktiskt inte gjort det än. Blev jättebesviken när vi inte fick någon tid igår, så att han kunde vara med. Nu var det S som fick den stora äran i stället. Jag skulle tvätta våra täcken och det funkar ju inte riktigt uppe. Inte att torka dem i alla fall, eftersom vi inte har torktumlare uppe. Vi hade det så mysigt i tvättstugan. Ja hela dagen har varit mysig faktiskt, trots att vi ägnat den åt en enda sak - röja i S:s och P:s rum. Vi röjde och röjde och röjde. En hel säck full med skräp blev det och ändå ser det bara okej ut efteråt. De har för trångt egentligen. De två är nöjda i alla fall.
Vi tvättade några tvättar hemma också, när vi ändå höll på. När vi var klara gick vi ut i solskenet för att träffa C med barn. Då försvann nästan solen, men det var skönt att komma ut en stund i alla fall.
Sitter här med P, som gör läxor och väntar på att maten ska bli klar i ugnen. Vid sju ska han på fotbollsträning. Fotbollen som drar igång ordentligt - det måste ju vara det största vårtecknet av dem alla?

Å, mamma! Har du bollar med dig vad kul!

Är du säker på att de ska in här?

Det är ju bollar mamma, de är inte smutsiga!

Okej, jag gör som du säger.

Örngotten är barnens uppgift.
Lek i parken. Varför klättra i klätterställningen, när man kan klättra utanpå rutschkanan?

3 kommentarer:

Mary sa...

Jag har ju inga barn men katterna gillar att tvätta också. Titta på "tvätt tv" och sortera (stå i högen) är också kul. Men tror nog du har mera hjälp mina är mest ivägen:)

Jenny sa...

Jag önskar att vi också hade tvättstuga för just såna där saker som täcken är bökiga att tvätta inne.
Trevligt med nån som hjälper till :)
Kram!

Ingegerd sa...

Jag kan tänka mig ett jobb åt S också! Hon kan, precis som M-s, bli min blomsterspanare och gå med mig överallt med näsan i backen och klafsa med stövlar i bäcken i skogen samtidigt som jag hör henne tjattra hela tiden.
Vi får väl se om det blir av!