Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 26 september 2009

På soff-fronten inget nytt

Mina barn har alltid älskat att klä ut sig. Nuförtiden är det mest S, men ibland drar hon med sig P också.

Ligger som en väljäst surdegslimpa på soffan, eller i sängen och orkar inte så mycket mer. Jo, drog en snabb dammsugare iofs. Och så tvätten. Ständigt denna tvätt. På tjejträffen var det nån som frågade om vi inte hade mycket tvätt, vi som har lite fler barn. "Nja", tyckte jag. "Inte så där värst." Men efter det har det liksom slagit mig: "Vaddå inte så mycket tvätt?" Jag tvättar ju typ HELA tiden. Jag tror att det mina barn kommer att minnas av sin mamma från barndomen, är just att hon hängde tvätt, eller sorterade tvätt, eller skrek om tvätthögar som inte lades in i lådor, efter att de delats ut till respektive barn. Men det är liksom vardag och sånt man bara gör. Men lite nyttigt har det varit att fundera på, det där "man bara gör". Man blir trött av det med, även om man inte tänker på det.
Jag funderar mycket på såna saker just nu. Vad man gör och vad man blir trött av. Jag måste det, för jag vill bli frisk och jag vill börja orka igen. Har insett att jag inte varit riktigt ordentligt kry sedan före flytten. När flytten började var jag pangförkyld och hade inte tid att ta hand om det, tvärtom jag körde på i 180 knyck. Så är det och just nu betalar jag för det och för att jag aldrig tar det lugnt och är dålig på att säga nej. Jag måste säga det högt och tydligt, för att fatta det själv och därför säger jag det här också. När det är ute i luften är det liksom omöjligt att ta tillbaka och det tror jag är bra.
I övrigt är här en helt vanlig helg. T har spelat fotboll typ hela dagen. Först sista S:t Erikscupsmatchen för i år. De vann, trots att andra laget tydligen var riktigt oschyssta i sitt spel OCH hade en ur sitt lag som domare (!?). Efter dusch och lunch gick han till en av fotbollskompisarna - och spelade fotboll.
P har varit på kalas på lekpalatset och sedan lekt med fd grannpojken och ska nu sova där.
S fick ett telefonsamtal i morse från kompisen R, som hon inte sett på flera veckor. Så otroligt gulligt att höra dem prata med varandra. Tror inte de pratade om samma sak alls, men hon skrattade hela tiden, så lycklig var hon. Hon fick följa med dem ut och åt även lunch där och var SÅ lycklig när hon kom hem "Pappa, du måste fråga vad jag har gjort". Senare när hon och jag badade så sa hon att jag måste fråga vad hon gjort. De hade gungat, flugit drake, kissat och ätit köttbullar. När jag försökte fråga mer, så tyckte hon att näe, nu var det nog ;)
F var snäll och följde sin minsta bror till centrum i morse för att köpa present, men insåg sen att han inte är riktigt frisk trots allt. Han ser helt sänkt ut stackaren. Hoppas han är frisk till måndagen.
I morgon har vi absolut ingenting inplanerat. Helt underbart. Önskar er alla en lugn och skön helg.

S har "fastnat" i ett omöjligt läge" - som vanligt. "Mamma", hördes lite försynt. Efter en stund, ett ansträngt "Mamma, lämp mig" Då förstod jag att det inte var nåt "titta på mig". Fast jag kunde inte låta bli att dra fram mobilen ;)

1 kommentar:

Orchid sa...

Stackars lilla S, kommer varken upp eller ner själv för egen maskin! Hon får vänta till benen har växt litet till!
Med önskan om en skön söndag!