Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 3 september 2009

Sabla unge

Så, då var vi där igen och JA, man får kalla dem "sabla unge", när de gör sig förtjänta av det. I går var jag hemma med S, eftersom hon hade hostat så mycket. Visade sig vara en bra giv, inte för att hon hostade. för hostan var plötslig i stort sett bortblåst, men för att hon var så hängig. En dag hemma var uppenbarligen bra. Framåt eftermiddagen piggade hon dock på sig rejält och framåt kvällningen med lite airomir i kroppen var hon på topp. Jag och R åkte till ICA Maxi. Innan vi åkte såg köket ut så här (kolla speciellt in den tjusiga blomman i fönstret):

Jag var så stolt över att jag hade orkat städa och fixa så fint.
När vi kom hem från handlingen var varenda blomma på begonian avplockad och slängd på golvet, som rosblad i värsta kärlekskomedin. Någon komedi kände jag det knappast som, när jag fick städa upp alla blad och skälla på både ouppmärksamma bröder och busiga treåringar. Nån som började bli rastlös kanske? Hur tusan kommer man på sånt? Tur att hon kan vara sån här också, som hon var tidigare på dagen (hon tyckte det var för ljust i köket - det glänser när mamma har skurat ;)):

4 kommentarer:

Ingegerd sa...

Ja, ja! Vi får väl köpa nya blommor, som biter tillbaka vid behov! Köttätande växter, kanske!
Kram!

Jenny sa...

Ibland undrar man verkligen var de får sina idéer ifrån. Men så är de så söta också.
Kram!

En häxa på Vift sa...

*S* ja, de kan de små liven. :)

Annica sa...

hehe...det där skulle ha kunnat hända i vårt hus oxå! Dom e söta dom små liven...ibland ;)