Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 16 februari 2010

Dyrt ris


Vi hade som vanligt en lugn ledig dag. Min lilla törnrosa startade dagen med att sova till halv tio. Själv satt jag och surfade och drack kaffe och hade det rätt mysigt. Innan dess fick jag iväg lite kids på friluftsdagar och annat. T skulle pimpla och F skulle åka skridskor. Lite matsäckar skulle med och P skulle till en kompis för att hämta den kvarglömda ryggsäcken och tjockbyxorna.
I övrigt hittade jag en diskbänk i köket, efter ivriga efterforskningar, ett badrumsgolv, under tvätthögarna och ett handfat under allt damm. Vid lunch kom R med bilen. Vi åkte med honom till jobbet och tog en fika där (obligatoriskt enligt S) och sen till Toys r Us för lite paketinköp. Blev bra mycket smidigare än jag någonsin kunnat tro, då S inte ens märkte alla leksakerna, för att hon lekte i lekstugorna. Sen åt vi lunch på Sush & Curry House. S var mindre imponerad. Riset var gott och mina räkor, men annars kunde hon gott vara utan den utsvävningen. Jag blev ju mätt i alla fall. Hade längtat efter sushi som bara den.
Hem en liten stund och sedan tillbaka för att hämta R på jobbet och så handlade vi lite på hemvägen. Semlor såklart, men jag får väl äta min vid niotiden, för nu ska jag på obligatoriskt temakväll på jobbet-HURRA! (obs ironi, om den gick spårlöst förbi)
"Kan vi köpa en sån här . snääääälla"

3 kommentarer:

Jenny sa...

Värsta mysiga dagen igen :) Hur gör du för att få henne att sova så länge???
Kram!

En häxa på Vift sa...

oj vad du hann med mycket på en dag! Och så kan man ju inte låta bli att dra på munnen åt ditt lilla charmtroll där. :)

Dammråttan sa...

Hur jag gör? Ser till att hon inte sover övriga nätter ;) Nä, jag tror att hon egentligen är en sovare, så när hon inte kan sova ordentligt i flera nätter, så måste hon ta igen det (fast hon var uppe och strulade lite natten till i dag också, om jag ska vara ärlig, men somnade om efter nån kvart). Min teori om det här med att hon vaknar har ju med medicinerna att göra. Både airomir, pulmicort och singulair kan väl sätta sig på magen vad jag förstår och hon har ju redan innan känslig mage. Pruttar väldigt när hon inte kan sova och magen "mullrar". Har varit så de senaste åren på vintrarna, under medicinperioderna.