Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 1 februari 2010

Talets gåva

""Mamma, ta kort på mina hundar, så kan du lägga in dom i datorn"


I dag ska jag med min dotter till logopeden. Det är inte så att hon pratar väldigt dåligt, tvärtom verkar det som att de flesta förstår vad hon säger. MEN hon har svårt för bland annat sje-ljud och R, samt en del mer sammansatta ord, som hon helt gör till egna. Det har blivit bättre sedan då vi var på 4-årskontrollen, då vi fick remissen och kanske det räcker med de här två tiderna vi har fått. Jag vet inte. Men det ska bli spännande att höra vad hon har att säga om hennes språk. Talets gåva har hon i alla fall och pratar mest HELA tiden. Fantasier och berättelser om vad hon gjort, om vartannat. I dag fick jag ett underbart exempel på hur uppfinningsrik hon kan vara:

S: Mamma jag kan hänga in de här töjorna i ga...ga... Mamma vad heter det?

Jag: Garderoben

S: Gade...galo... Mamma, man kan säga klädskåpet.

1 kommentar:

Jenny sa...

Så smart! Varför ska man göra det krångligare än det är.
Kram!