Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 12 oktober 2010

Höstcupsvecka

"Lägg iordning dina matchkläder så att du hittar dem imorgon" - okej han lär ju hitta dem i alla fall

Den här veckan är det full rulle, med höstcup för T:s lag och lite kompisträff däremellan. Gick ut hårt i går kväll med två timmar i sekretariatet på cupen. Jag hade ingen aning om vad det innebar, men blev instruerad av en som hade det och så visade det sig att det var i stort sett att sitta still och vänta på resultat och svara på en och annan fråga. Precis vad jag behövde. Ner med axlarna och långa djupa andetag. Avslappning och föräldraengagemang i samma smäll - kan det bli bättre?
Strax efter sju skulle R lämna T för match och hämta mig på samma gång. Tanken var att jag skulle hem och ta det lugnt och äta lite en timme, men T hade rusat ut med bara shorts och matchtröja och slängt sig i bilen och det var ju typ nollgradigt, så det var bara att åka hem med honom, ösa på kläder och så tillbaka. Jag åkte dock hem och åt lite och tog på mig själv lite varma kläder. Missade lite av första halvlek, men det gjorde inte så mycket. Det är första testandet av att spela 11 stycken på en stor plan, så det är mycket som är nytt för killarna, men jag tyckte de var jätteduktiga. 0-0 slutade den jämna matchen. Jag hämtade upp alla kvällens resultat, samt nycklar mm och åkte hem för att föra in resultaten på hemsidan. Jag lär mig massor av den här cupen. I alla fall hur man för in resultat och matcher på laget.se. Kanske lite hur fotboll fungerar också, fast jag inte riktigt tänker på det.
I dag är det tisdag och ledig dag. Jag och S ska med hennes dagis på skolbio "Molly Monster" och sen ska hon åka med sin farmor till stan och shoppa födelsedagspresent och jag tänkte passa på att gå och träna. Sen får jag väl ta med mig S till fotbollen och R får hämta där, eftersom det börjar redan halv fem. T ska spela match samtidigt. Idag smäller vi ännu fler flugor samtidigt.

1 kommentar:

Jenny sa...

Shit, du behöver en stor flugsmälla :)
Kram!