Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 19 oktober 2010

Seg tisdag


Hopp skutt. Det är kul i regnet.

Vilken segdeg dag det blev idag. Jag sov uselt på soffan i natt. R är dunderförkyld och snarkade, så det inte var mycket annat att göra. Blev väckt en gång av mardrömmande P och en gång av S. De somande dock om rätt snällt, vilket jag hade litet svårare för. Vaknade vid sju av klockan och var SÅ trött. Det var även P och han har verkligen världens sämsta morgonhumör när han är på det viset. Fick i alla fall iväg honom till skolan till slut och de andra kom också iväg. S sov vidare och jag gjorde kaffe och njöt av "The Good Wife" i min ensamhet. S vaknade vid nio, men R sov till tolv. Jag och S tog vårt vanliga bad, men annars slöade vi mest hela dagen. På eftermiddagen kände jag att det var lite nog och när P glömt sina läxor i skolan drog jag med honom ut. Plötsligt skulle de med ut allihop och det slutade med en extra runda runt fotbollsplanen. Tar man sig bara ut är det ju skönt, trots regnet, men det ska en del till för att man ska det. Här nedan, min dotter på väg till dagis på morgonen. Ni som undrar varför jag oftast kommer till jobbet med ett leende på läpparna kanske förstår varför. Alla mina barn har inte dåligt morgonhumör:

1 kommentar:

Jenny sa...

Ja oftast bkir det bra bara man orkar ta sig ut. Slöa dagar är också bra dagar.
Kram!