Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 4 oktober 2010

Världens bästa lördag


Efter en fullspäckad vecka kom en fullspäckad helg. Livet rasar på i 180 och i mitt huvud hör jag mammas röst "Sänk axlarna och andas". Jag, ska, men jag ska bara...
fixa fotbollshemsida, träffa vänner, följa barnen på fotboll, gå på kalas, tjejträff och och och. Som ni ser är det idel roliga saker, men jag vet själv att det går lite för fort just nu. Speciellt som det är så mycket på jobbet samtidigt. Om inte annat talar min mage om det för mig, genom att protestera med magkatarr. Då är jag glad åt mina tisdagar med S. I morgon ska vi bara mysa och komma ifatt OCH gå på kalas, men då har vi hunnit mysa en hel dag.
Helgen har alltså rasat på, men vi har haft SÅ mycket kul. I lördags hade vi besök av familjen F. P och U som har tonåringarna A och J, samt snart sexårige W (alla pojkar). P är R:s barndomskompisar och för MÅNGA år sedan när par bildades var vi väldigt mycket tillsammans. De har två större pojkar, som F umgås mycket med (han har till och med egen tandborste där), medan vi vuxna har varit lite dåliga på att ses på senare tid. Alltså känner inte S och W varandra. Innan de kom hade de förklarat för W var de skulle och att där fanns S, som han kunde leka med. W hade då ljudligt deklarerat att "JAG LEKER INTE MED TJEJER: DET HÄR BLIR VÄRLDENS SÄMSTA LÖRDAG".
Två sekunder efter att de var innanför dörren hade W och S försvunnit in på rummet och sen var de oskiljaktiga hela kvällen. När de gått hem fick jag ett SMS från mamma U. W hade sagt"Mamma, det här var världens bästa lördag". Hon var nog inte så dum den där S trots allt. Trots att hon är tjej:




Precis så här mysigt var det! Jag är så glad att det äntligen blev att vi trffades.

2 kommentarer:

Ingegerd/Orchid sa...

Så skönt att det blev världens bästa lördag mitt i rusningstid i övrigt! Men, som sagt, glöm inte sänka axlarna och andas! Man måste lyssna på sin mamma ibland!
Kram på er!

Jenny sa...

Vad härligt!
Men ta det lugnt så du orkar hela vägen :)
Kram!